سه برنامه دولت برای بخش مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه، پیش‌فروش مسکن نیازمند نهادی است تا خریداران و پیش‌فروشندگان مسکن با خیال راحت معاملات خود را در این بازار انجام دهند، گفت: در برنامه ششم در کنار توسعه‌ای شدن بانک مسکن ایجاد نهاد تضمینی برای پیش‌فروش مسکن را در حال بررسی داریم

0 نظر
حامد مظاهریان گفت: در اصلاحیه بودجه ۹۵، افزایش سرمایه بانک مسکن به میزان ۴ برابر را در دستور کار قرار داده ایم؛ با این افزایش سرمایه، بانک مسکن به بانک اول کشور از نظر حجم سرمایه تبدیل می‌شود. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه افزایش اعتبار بانک مسکن به نفع بازارمسکن است، تصریح کرد: اولین قدم وزارت راه و شهرسازی تبدیل بانک مسکن به بانک توسعه‌ای، تغییر اساسنامه بانک و تهیه آیین‌نامه است زیرا با این کار، این بانک مجری سیاست‌های دولت در بخش مسکن خواهد بود. مظاهریان گفت: با توسعه‌ای شدن بانک مسکن نظام تامین مالی بخش مسکن آینده‌ای امیدبخش خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه، در کنار توسعه‌ای شدن بانک مسکن ایجاد یک نهاد تضمینی برای بازار پیش‌فروش مسکن را در حال بررسی داریم. نهاد تضمینی نهادی است که برای پیش خریداران مسکن و سازندگان نوعی اطمینان ایجاد می‌کند؛ به‌طوری که پیش خریدار از قیمت و واقعی بودن پروژه و سرمایه‌گذار از کافی بودن سرمایه در فرآیند ساخت و ساز اطمینان حاصل می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اجاره داری در ایران سنتی است، ادامه داد: راه‌اندازی نهاد اجاره‌داری حرفه‌ای از دیگر برنامه‌های ماست، در یک سیستم مدرن نهادهایی برای اجاره‌داری وجود دارد که باعث افزایش تمایل صاحبان املاک برای اجاره دادن و اطمینان مستاجران از بابت کیفیت خانه‌ها و کنترل اجاره‌بها می‌شود. وی با بیان اینکه برای اولین بار بعد از سال‌ها نرخ تسهیلات خرید مسکن تک‌رقمی شد، گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات خرید مسکن بیانگر کاهش تورم در کشور است. این در حالی است که دولت برنامه‌ریزی کرده امسال رشد ۴ یا ۵درصدی را در اقتصاد کشور تجربه کند.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.