سقف وام ۸۰ میلیونی مسکن فعلاً افزایش نمی‌یابد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سقف وام ۸۰ میلیونی مسکن فعلاً افزایش نمی‌یابد گفت: برای اینکه انتظاری در این باره ایجاد نشود سقف کنونی وام خرید مسکن تغییری نخواهد کرد

0 نظر
عباس آخوندی در پاسخ به این سئوال که آیا سقف وام 80 میلیونی خرید مسکن افزایش خواهد یافت گفت:سقف وام 80 میلیونی مسکن فعلا افزایش نمی یابد.

بنابراین گزارش، حسن روحانی رئیس جمهوری در هشتم شهریور ماه امسال با حضور در مراسم اختتامیه جشنواره شهید رجایی که در سالن اجلاس سران برگزار شده بود اعلام کرد که به عنوان هدیه دولت برای مسکن اولی‌ها بهره‌ای که برای تسهیلات وام مسکن اخذ می شد به 9،5 درصد کاهش یافته و تک رقمی شد و برای بافت‌های فرسوده نیز این سود 8 درصد است.

مقامات مسئول و ارشد بانک مسکن که از ابتدای امسال نرخ سود تسهیلات 80 میلیونی(خانه اولی ها) را از 14 درصد به 13 درصد و سپس به 11 درصد کاهش داده بودند با دستور و تاکید رئیس جمهور نرخ سود تسهیلات 80 میلیونی خرید مسکن را به 9،5 درصد کاهش دادند بنابراین به نظر می رسید که افزایش سقف تسهیلات در این وضعیت فعلا منتفی باشد.

پیشتر محمدهاشم بت‌شکن مدیر عامل بانک مسکن در خصوص کاهش نرخ سود گفته بود: کاهش نرخ سود و تک‌رقمی شدن آن، اتفاق بزرگی در صحنه اقتصادی و کشور بوده است و نشان می‌دهد که دولت و بانک مسکن توجه ویژه‌ای به صاحبخانه کردن قشر جوان دارد، به همین دلیل، نرخ سود مسکن را از ابتدای امسال که 14 درصد بود را به 8 درصد در بافت فرسوده و 9.5 درصد در سایر بخش‌ها کاهش داد.

وی افزود: متقاضیانی که در بافت فرسوده اقدام به خرید مسکن از طریق دریافت تسهیلات صندوق یکم کنند، نرخ سود تسهیلات آنها 8 درصد و متقاضیانی که در خارج از بافت فرسوده اقدام به خرید مسکن کنند، نرخ سود آنها 9.5 درصد خواهد بود.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: با کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن صندوق پس‌انداز یکم (خانه اولی‌ها) به طور متوسط برای تسهیلات 60 میلیون تومانی که از یک سال و سه ماه قبل سپرده‌گذاری آن شروع شده است، چیزی در حدود 41 درصد در اقساط پرداختی استفاده‌کنندگان کاهش رخ می‌دهد، چرا که اگر فرد در مراکز استان‌ها و متقاضیانی در مراکز استان‌ها تسهیلاتی 60 میلیون تومانی با نرخ 14درصد دریافت می‌کردند، باید ماهانه 860 هزار تومان اقساط پرداخت می‌کردند، اما امروز با کاهش نرخ سود در بافت فرسوده به 8 درصد، میزان اقساط به 512 هزار تومان کاهش می‌یابد.

بت‌شکن با اشاره به اینکه بعد از 25 سال برای نخستین‌بار نرخ سود تسهیلات مسکن تک‌رقمی می‌شود، گفت: نرخ سود تسهیلات 80 میلیونی صندوق یکم برای بافت فرسوده 8 درصد و برای سایر بافت‌ها 9.5 درصد است.

وی ادامه داد: میزان اقساط 80 میلیونی خرید مسکن در شهر تهران نیز با نرخ سود 8 درصد برای بافت فرسوده 683 هزار تومان و برای سایر مناطق742 هزار تومان خواهد بود.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.