بازار اجاره روند خطی را دنبال می‌کند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بازار خرید و فروش مسکن پلکانی است و در بازه‌های زمانی مشخصی دچار رونق و رکود می‌شود اما بازار اجاره معمولا روند منظم‌تری را دنبال می‌کند

0 نظر
به گزارش خبرنگار ایران فایل ، قوی ترین موتور جستجوی املاک و مستغلات؛ حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی  ،بازار اجاره روندی مطابق با سال‌های قبل دارد و امسال پیچیدگی بیشتری نسبت به سابق نمی‌بینیم. طی دو دهه گذشته معمولا در بازار اجاره شوک قیمتی سالیانه ایجاد نشده است و هر ساله نرخ اجاره بها حدود نرخ تورم بالا می‌رود. امسال نیز همان طور بوده و اجاره بها حدود ۱۰ درصد افزایش یافت.

حامد مظاهریان درخصوص تاثیر کاهش سود بانکی بر بازار اجاره گفت: همان‌طور که گفتم بازار اجاره روند خطی را دنبال می‌کند و با کاهش سود بانکی دچار تلاطم نشده است. البته ممکن است با تاثیر متغیرهای اقتصادی، تناسب بین میزان اجاره و ودیعه تغییر کند.

به گفته مظاهریان، اقتصاد بازار حکم می‌کند موجران و مستاجران کاهش سود بانکی را به رسمیت بشناسند و در قراردادهای خود این محاسبات را لحاظ قرار دهند. بدین ترتیب معادله ۳۰ هزار تومان اجاره در مقابل یک میلیون تومان پول پیش می‌تواند کاهش پیدا کند.

وی در عین حال، دخالت دولت در بازار اجاره را غیراصولی دانست و گفت: روند دستوری و دخالت در این بازار می‌تواند نتیجه معکوس ایجاد کند. تجربه هم نشان داده این دخالت‌ها در هیچ جای جهان موفق نبوده است.

منبع خبر : ایران فایل

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.