انجماد قیمت مسکن در زمستان

قیمت مسکن در تهران برای دهمین ماه متوالی در سال 94، بدون آنکه با نوسان محسوس مواجه شود، ثابت ماند و از رشد مثبت یا منفی برخوردار نشد

0 نظر
به گزارش ایران فایل ، اطلاعات جدید و البته رسمی و مستند از آخرین اوضاع بازار املاک تهران بیانگر آن است که متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق 22 گانه پایتخت رقمی معادل 4 میلیون تومان است. این میزان قیمت از ابتدای سال جاری تا کنون در همین سطح باقی مانده است.
با این حال، سال گذشته همین موقع، آپارتمان های مسکونی در تهران متر مربعی 4 میلیون و 100 هزار تومان معامله می شد. هر چند امسال سطح قیمتی، متری 100 هزار تومان پایین تر است اما این رقم جزئی در مقایسه با بهای کلی یک واحد مسکونی در تهران، عدد قابل توجهی نیست.
پیش تر کارشناسان، سال 94 را سال ثبات قیمت مسکن توصیف کرده بودند و به متقاضیان توصیه می کردند برای خانه-دار شدن، در این سال اقدام کنند.
با این حال، اگر چه برخی کارشناسان با دید ناکافی و تحلیل های نادرست، آدرس اشتباه به خریداران مسکن می دهند و می گویند، معاملات مسکن شاید در سال 96 رونق بگیرد اما شواهد موجود نشان می دهد، بازار ملک در یکی دو ماه گذشته، به رغم انجماد قیمت، در معاملات، با افزایش دما مواجه شده است.
گرم شدن موتور معاملات مسکن در تهران به معنای آن است که متقاضیان، قصد بهره برداری حداکثری از شرایط موجود بازار را دارند.
در شرایط فعلی، از یک سو وام خرید مسکن به شکل بدون سپرده پرداخت می شود و از سوی دیگر، قیمت مسکن زمینه افزایشی ندارد. این دو عامل، یکی از بهترین شرایط اقتصادی را در بازار ملک پیش روی متقاضیان خرید مسکن قرار داده است ضمن آنکه، حجم فایل عرضه آپارتمان ها نیز در بنگاه های املاک، در سطح نسبتاً مناسبی قرار دارد.
با ریز شدن در آمارهای قیمت مسکن، مشخص می شود که قیمت آپارتمان در دی ماه امسال حتی یک درصد نسبت به آذر کاهش پیدا کرد یعنی رقمی معادل 60 هزار تومان در هر مترمربع.
در دی امسال 15 هزار آپارتمان مسکونی در تهران خرید و فروش شد که این رقم نسبت به آذر ماه از رشد دست کم 30 درصدی حجم معاملات حکایت دارد. این میزان رشد معاملاتی در بازار ملک شهر تهران از ابتدای سال جاری تا کنون بی سابقه بوده است.

منبع خبر : ایران فایل

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.