چهل هزار خریدار قطعی در بازار مسکن 95

از خرداد امسال تا کنون یعنی از زمان راه اندازی صندوق پس انداز مسکن یکم در بانک مسکن تا اواسط بهمن ماه، بیش از 37 هزار نفر در این صندوق اقدام به افتتاح حساب و اسم نویسی برای دریافت وام خرید مسکن، کردند

0 نظر
به گزارش ایران فایل ، این صندوق مشروط به سپرده گذاری یکساله پس انداز کنندگان، در تهران 80 میلیون تومان و در شهرهای بزرگ و کوچک نیز به ترتیب 60 میلیون و 40 میلیون تومان وام خرید ارایه می کند.
بنابراین، ثبت نام 37 هزار سپرده گذار که تا پایان امسال با توجه به روند ماه های قبل، تعدادشان به 40 هزار نفر خواهد رسید، به این معنا خواهد بود که در سال 95 حدود 40 هزار متقاضی قطعی خرید مسکن، برای انجام معامله و خرید آپارتمان در شهرهای سراسر کشور اقدام خواهند کرد. این افراد، وام به دست خواهند بود و تا حدودی توان خرید دارند.
آخرین آمار از صندوق پس انداز مسکن یکم بیانگر آن است که بیش از 500 میلیارد تومان نقدینگی خانوارهای متقاضی مسکن در این صندوق سپرده گذاری شده است.
پیش بینی می شود دارندگان تسهیلات مسکن یکم، سال آینده به سمت آپارتمان های زیر 60 متر مربع جذب شوند.
این آپارتمان ها در تهران نزدیک به 30 درصد کل معاملات خرید مسکن را به خود اختصاص داده اند.
همچنین واحدهایی که قیمت هر مترمربع آنها بین 2 میلیون و 500 هزار تومان تا 3 میلیون تومان است نیز بیشترین متقاضی را دارد. در چند ماه گذشته از سال جاری، این واحدها 4/15 درصد کل معاملات مسکن شهر تهران را به خود اختصاص دادند طوریکه سهم آپارتمان های با قیمت بیشتر و کمتر از این سطح، کمتر از 4/15 درصد بوده است.
در شهر تهران 45 درصد معاملات خرید مسکن، در فروش آپارتمان های با مساحت کمتر از 70 متر مربع خلاصه می-شود و 76 درصد معاملات نیز به واحدهای با مساحت کمتر ا 100 متر مربع اختصاص دارد.

منبع خبر : ایران فایل

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.