اجزای سه گانه بودجه 95 شهرداری تهران

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران سه جز اصلی لایحه بودجه سال 95 را تشریح کرد. منابع و درآمدها، هزینه‌های عمرانی و جاری و بدهی به پیمانکاران و مالکان املاک معارض سه محور اصلی بود که روز گذشته ناصر امانی معاون شهردار تهران در جریان نشست خبری به توضیح آن پرداخت

0 نظر
منابع درآمدی پیش بینی شده در لایحه بودجه 95 در 9 محور تنظیم شده است که در مجموع منابع و درآمدهای بودجه سال آینده شهر تهران را به رقم 18 هزار و 716 میلیارد تومان می‌رساند. امانی در توضیح سرفصل‌های درآمدی پیش‌بینی شده برای بودجه سال آینده با ابراز امیدواری درخصوص رونق ساخت‌وساز در سال 95 گفت: با توجه به اینکه پیش‌بینی‌ها از رونق ساخت وساز در سال آینده حکایت دارد، برآورد درآمدی شهرداری تهران برای کسب درآمد از محل عوارض صدور پروانه ساختمانی برای سال 95 رقمی بالغ بر 9 هزار و 470 میلیارد تومان است که در مقایسه با سال جاری حدود 6 درصد رشد داشته است. این ردیف درآمدی برای سال 94 در حدود 8 هزار و 900 میلیارد تومان پیش بینی شده بود. او ادامه داد: سایر سرفصل‌های درآمدی شهرداری تهران نیز شامل پیش‌بینی فروش املاک معادل هزار و 500 میلیارد تومان، ردیف مشارکت در پروژه‌های شهری معادل یک هزار و 300 میلیارد تومان، مالیات بر ارزش افزوده معادل 3 هزار و 800 میلیارد تومان، بخش وام معادل 700 میلیارد تومان است. معاون شهردار تهران با بیان اینکه چهار سرفصل درآمدی دیگر نیز مشتمل بر وصول مطالبات، مجتمع‌های ایستگاهی، مطالبات از دستگاه‌های دولتی و ماده 100 و سایر درآمدها خواهد بود، اظهار کرد: از محل وصول مطالبات رقمی معادل 592 میلیارد تومان، مجتمع‌های ایستگاهی معادل 500 میلیارد تومان، مطالبات از دستگاه‌های دولتی و کمیسیون ماده 100 معادل 78میلیارد تومان و سایر درآمدها رقمی معادل 633 میلیارد پیش بینی شده است. 

امانی با اشاره به رشد 10 درصدی درآمدهای پایدار شهرداری تهران نسبت به سال قبل نیز گفت: این میزان از 4 هزار میلیارد تومان به 4 هزار و 400 میلیارد تومان در بودجه سال 95 افزایش پیدا کرده است که 5/ 23 درصد از رقم کل بودجه را به خود اختصاص می‌دهد. به گفته وی اعتبارات هزینه‌ای پیش‌ بینی شده برای بودجه سال آینده نیز رقمی معادل 5 هزار و 763 میلیارد تومان است. او اضافه کرد: اعتبارات عمرانی شهر تهران نیز در دو بخش خلاصه می‌شود. بخش نخست به اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با رقمی معادل 9 هزار و 149 میلیارد تومان و بخش دوم شامل اعتبارات تملک دارایی‌های مالی است که بالغ بر 3هزار و 800 میلیارد تومان است. معاون شهردار تهران در پاسخ به این سوال که برای پرداخت بدهی شهرداری به پیمانکاران در سال آینده چه برنامه‌ریزی شده است؟، گفت: برای سال آینده 860 میلیارد تومان بابت پرداخت بدهی پیمانکاران، 50 میلیارد تومان بابت پرداخت دیون بلامحل و 700میلیارد تومان بابت بدهی مالکان املاک معارض در نظر گرفته شده است. او تاکید کرد: این موضوع را اضافه می‌کنم که بدهی شهرداری به پیمانکاران شناور است و رقم آن مشخص نیست.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.