مصوبه جدید دولت درباره مسکن مهر

با تصویب هیات وزیران اعتبارات امسال مسکن مهر در بخش‌های تخفیف عوارض پروانه، حمایت‌های مالی، تراکم و ایجاد تاسیسات عمومی این پروژه توزیع می‌شود

0 نظر
این مصوبه در قالب دو برنامه حمایتی طراحی شده است که در قالب آن هدف‌گذاری دولت برای حمایت از 240 هزار واحد مسکن مهر در زمینه تخفیف عوارض پروانه، تراکم ساخت، مکان‌یابی و طراحی، خدمات مهندسی، بیمه کیفیت، حمایت‌های مالی، آماده‌سازی و تامین خدمات روبنایی و زیربنایی، مساجد، ترویج مقررات ملی ساختمان و نظارت عالیه بر ساخت‌وسازهای مسکن است. کل اعتبارات در نظر گرفته شده برای این موارد 178 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

در مصوبه هیات دولت آمده است: این ردیف اعتباری در راستای تحقق اهداف ماده 16 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و همچنین تا 20 درصد از هزینه‌های مربوط به احداث مساجد هر یک با میانگین 300 مترمربع در نظر گرفته شده است. همچنین در راستای تحقق اهداف ماده 48 آیین نامه اجرایی قانون یاد شده و ماده 35 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان منظور شده است. در دومین برنامه حمایتی، اعتباری حدود 21 میلیارد و 600 میلیون تومان در نظر گرفته شده که قرار است از این اعتبار برای خدمات بهره‌وری و ارزیابی عملکرد ستاد تامین مسکن استفاده شود.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.