مالیات مسکن مهر به ازای هر واحد حداکثر ۳۰۰ هزار تومان

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: مالیات هر واحد مسکن مهر به اضافه مالیات بر ارزش افزوده بابت خرید مصالح 300 هزار تومان بوده و حق بیمه پروژه‌‎های مسکن مهر به ازای هر مترمربع واحد مسکن مهر برابر ۵۲۰۰ تومان است

0 نظر
به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی قزوین، علی محمد پورکریم با تاکید بر اینکه دریافت هرگونه مبلغ دیگری به جز مبالغ فوق از متقاضی و تعاونی ها مجاز نیست، گفت: با توجه به مراجعه تعاونی‌ها در خصوص هزینه قابل پرداخت مالیات مسکن مهر، این رقم مبلغ ۳۰۰ هزار تومان است که توسط تعاونی به اداره کل دارایی استان پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به جلسات برگزار شده با قهرمانی معاون دارایی استان در این رابطه افزود: بر اساس هماهنگی های انجام شده موراد مختلف مورد بررسی و توجه قرار گرفته و اداره کل دارایی استان نیز قول مساعد را جهت تسریع در تعیین تکلیف موضوع مالیات مسکن مهر داده است.

مدیر مسکن و ساختمان با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده تنها بابت خرید مصالح است گفت: پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بر عهده سازنده یا پیمانکار (خریدار مصالح) بوده که بر اساس سال اقدام و درصد اعلام شده برای مالیات بر ارزش افزوده (قانون مالیاتی کشور) پرداخت می‌شود و طبعا هیچگونه مسئولیتی از این جهت متوجه متقاضیان مسکن مهر نیست.

پورکریم در پایان اعلام کرد: بر اساس بخشنامه‌ها و تاکید مجدد قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر، به جز مبالغ عنوان شده دریافت هرگونه مبلغی از متقاضیان و تعاونی‌ها با عنوان مالیات و یا مالیات بر ارزش افزوده غیر مجاز است.

همچنین پورکریم اضافه کرد: با توجه به اینکه خرید و فروش مسکن به شرط گرفتن کارت قسط بندی تسهیلات، هیچگونه محدودیتی ندارد، افرادی که متقاضی خرید و فروش واحدهای مسکن مهر هستند جهت جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری ابتدا به بانک مسکن یا اداره کل راه و شهرسازی مراجعه نموده و از صحت معامله و همچنین اصالت آن آگاه شوند.

وی در این راستا افزود: لازم است متقاضیان علاوه بر کسب اطمینان از صحت و اصالت معامله وضعیت پرداخت اقساط و دیون معوقه واحد مسکونی را جویا شده و پس از بررسی جوانب قضیه اقدام به معامله نمایند.

مدیر مسکن و ساختمان این اداره کل با اشاره به انجام برخی معاملات بدون انجام بررسی‌های لازم گفت: متاسفانه هر روز شاهد ارجاع پرونده‌های بسیاری از مراجع قضایی در خصوص کلاهبرداری در هنگام خرید و فروش واحدهای مسکن مهر به این اداره کل هستیم که با یک استعلام و پیگیری ساده قابل پیشگیری است.

پورکریم در پایان یادآورد شد: در ساختمان فلسطین اداره کل راه و شهرسازی محلی با عنوان معاملات ثانویه پیش‌بینی شده که ارباب رجوع محترم می‌توانند با مراجعه به آن اطمینان‌های لازم را جهت انجام معاملات مربوط به خرید و فروش واحدهای مسکن مهر حاصل نمایند.

منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.