واکنش تهرانی ها به کاهش قیمت مسکن

اطلاعات بدست آمده از سامانه رهگیری معاملات مسکن در تهران حکایت از آن دارد که به موازات افت مجدد قیمت مسکن، خرید مسکن توسط تهرانی ها افزایش پیدا کرده است

0 نظر
به گزارش ایران فایل ، در ماه گذشته، متوسط قیمت هر متر مربع بنای مسکونی در شهر تهران با 9/2 درصد کاهش نسبت به ماه قبل، به 4 میلیون و 70 هزار تومان رسید و درست در همین ماه، حجم معاملات خرید و فروش مسکن 7/2 درصد نسبت به ماه قبل افزایش پیدا کرد.
در آبان ماه امسال 11 هزار و 700 قرارداد خرید مسکن توسط مشاوران املاک شهر تهران تنظیم و صادر شد که 11 درصد نسبت به آبان سال گذشته افزایش از خود نشان می دهد.
با توجه به اینکه در تابستان امسال رکود مطلق در معاملات مسکن برقرار بود و حجم خرید و فروش واحد مسکونی در تهران 14 درصد نسبت به تابستان سال قبل کاهش یافته بود، در حال حاضر رشد دو رقمی معاملات مسکن از نظر کارشناسان، آمادگی بازار برای شروع رونق معاملات از اواخر سال جاری تجزیه و تحلیل می شود.
متوسط قیمت مسکن در تهران طی 7 ماه اول امسال نیز 2 درصد نسبت به 7 ماه اول سال گذشته کاهش یافته است.
از ابتدای سال جاری تا کنون، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران بین 4 میلیون تا 4 میلیون و 100 هزار تومان در نوسان بوده است.
در حال حاضر بین 40 تا 45 درصد کل معاملات ماهانه آپارتمان در شهر تهران، به واحدهای کمتر از 70 مترمربع اختصاص دارد بطوریکه 30 درصد کل متقاضیان کنونی مسکن مخاطب واحدهای میان متراژ هستند و آپارتمان های 50 تا 70 مترمربع خریداری می کنند. به این ترتیب، ریزنوسان قیمت مسکن در آبان ماه، بهای فروش آپارتمان های پرکشش برای خرید را به لحاظ قیمت کل، بین 5/6 میلیون تا 9 میلیون تومان نسبت به اواسط سال جاری کاهش داده است که تاثیر آن، مستقیم بر قدرت خرید منعکس می شود.
در حال حاضر متوسط قیمت فروش آپارتمان (واحد مسکونی) 50 مترمربعی در تهران حدود 200 میلیون تومان برآورد می شود و در صورتی که تکلیف مصوبه وام 70 میلیون تومانی اوراق مسکن در جلسه این هفته شورای پول و اعتبار روشن شود، 35 درصد قدرت خرید چنین واحدهایی، از طریق تسهیلات بانکی، تامین خواهد شد.

منبع خبر : ایران فایل

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.