فصل سرمایه‌گذاری در ساخت مسکن

سرمایه‌ای بودن مسکن ویژگی‌ای است که سبب می‌شود رصد روند بازار هیچ گاه از نگاه سرمایه‌گذاران دور نماند تا به محض پیدا شدن موقعیت مناسب، آمادگی ورود به بازار وجود داشته باشد

0 نظر
در این مقطع از سال 94 پرسش مهم این است که آیا زمان کنونی با وجود رکود حاکم بر بازار مسکن، مقطع مناسبی برای ورود سازنده‌ها به بازار است یا آنکه فصل سرمایه‌گذاری در بازار ساخت مسکن به پایان رسیده است؟ نگاهی به وضعیت کنونی بازار مسکن مشخص می‌کند رکود موجود در بازار موقعیت مناسبی را برای سرمایه‌گذارانی که به قصد تولید و ساخت‌وساز به این بخش وارد می‌شوند فراهم خواهد کرد. چرا که آنها در این وضعیت به راحتی می‌توانند عملیات ساخت‌وساز خود را آغاز کنند، چون معمولا هر پروژه ساختمانی از آغاز تا پایان دوره زمانی یک تا دو ساله را طی می‌کند با شروع دوره رونق واحدهای تکمیل شده خود را به این بخش عرضه کنند. 

اما همان‌طور که تحلیلگران این بخش پیش‌بینی می‌کنند ورود تقاضای سوداگرانه در این بخش به دلیل حاشیه سود پایین محتمل نخواهد بود و ورود آنان تا شروع فصل رونق به تعویق خواهد افتاد. با وجود این به نظر می‌رسد ورود انبوه‌سازان در مقطع کنونی بازار که پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های پایانی رکود به سر می‌برد کاملا مناسب باشد، چراکه در فرصت باقیمانده می‌توانند پروسه ساخت‌وساز خود را به پایان برسانند و همزمان با شروع دوره رونق واحدهای مسکونی خود را به بازار عرضه کنند و با توجه به شرایط اقتصاد کلان از سود خوبی برخوردار شوند. برآیند فعلی بازار مسکن نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در آپارتمان بیش از سایر حوزه‌های بخش مسکن متقاضی داشته باشد، زیرا برای فروش باید به قدرت خرید مردم و الگوی مصرف خانوارها توجه شود. از طرفی بعد خانوارها نیز کوچک شده است. بنابراین آپارتمان‌های کوچک متراژ خریدار بیشتری دارند و متقاضی در این بخش بیش از سایر حوزه‌های مسکن است. در این شرایط ورود سریع‌تر به این حوزه برابر با سود بیشتر خواهد بود.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.