آپارتمان زیر ١٠٠ میلیون از کجا بخریم؟

در بازار مسکن شهر تهران، بر خلاف تصور غالب متقاضیان خرید، براحتی می توان واحدهای مسکونی زیر ١٠٠ میلیون تومان پیدا و خریداری کرد

0 نظر
به گزارش ایران فایل ، این نوع آپارتمان ها به علت هماهنگی حداکثری با قدرت خرید طبقه متوسط جامعه، هم برای سکونت کارآیی دارد و هم مناسب سرمایه گذاران است.
آنطور که مشاوران املاک از وضعیت استیصال فروشنده ها می گویند، سطح قیمت ها بسیار شکننده است و اگرچه عاملی برای کاهش بیشتر قیمت مسکن وجود ندارد اما هیچ محرکی نیز بابت افزایش قیمت در بازار ملک وجود خارجی ندارد.
در این شرایط، پیشنهاد اکثر مشاوران املاک به متقاضیان این است که در صورت عزم شان برای خرید مسکن، بیش از این فرصت  را از دست نداده و از جو بازار به نفع خود استفاده کنند.
فایل های فروش آپارتمان بیانگر آن است که فروشنده ها، در قیمت های پیشنهادی خود، سود آنچنانی در نظر نمی گیرند.
در حال حاضر، در نیمه جنوبی شهر تهران، براحتی می توان واحدهای مسکونی با عمر بالای ١٠ سال را به قیمت زیر ١٠٠ میلیون تومان خریداری کرد؛ چنین آپارتمان هایی البته شاید نوساز و حتی میانسال نباشند اما قطعا کلنگی نیز محسوب نمی شوند و قابلیت سکونت دارند.
به عنوان مثال در نظام آباد، خیابان شهید مدنی یک واحد ٤٢ متر مربعی، با قیمت کل ٩٠ میلیون تومان برای فروش در بنگاه املاک فایل شده است؛ این واحد دارای ١٨ سال سن بنا است.
همچنین در خیابان اسکندری جنوبی یک واحد مسکونی با عمر بنای ١٨ سال و مساحت ٣٤ متر مربع، با قیمت کل ٨٥ میلیون تومان در هفته گذشته به فروش رسید و اطلاعات آن در سامانه املاک و مستغلات ثبت شد.
در تهران به آپارتمان های بالای ٢٥ سال ساخت، خانه کلنگی گفته می شود بنابراین واحدهای زیر ١٠٠ میلیون تومان این چنینی، ملک کلنگی به حساب نمی آیند.
در بزرگراه نواب صفوی نیز یک واحد مسکونی با سن بنای ١٤ سال و مساحت ٣٦ متر مربع، با قیمت کل ٨٠ میلیون تومان به فروش رسید.
برای خرید این واحدها، از تسهیلات اوراق مسکن بانک مسکن می توان استفاده کرد چون که این نوع وام خرید مسکن به خانه های تا ٢٠ سال ساخت تعلق می گیرد.
در نتیجه، نقدینگی مورد نیاز برای خرید این نوع آپارتمان های مسکونی به حدود ٤٠ تا ٥٠ میلیون تومان کاهش پیدا می کند.
این بدان معنی است که در حال حاضر با قیمت خرید یک خودروی کلاس متوسط، می توان صاحب یک واحد مسکونی چند سال ساخت در مناطق جنوبی شهر تهران شد.

منبع خبر : ایران فایل

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.