پرداخت وام مسکن از سوی لیزینگ‌ها نیاز به مجوز شورای پول و اعتبار دارد

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه پیشنهاد می‌دهیم شهرداری‌ها با انتشار اوراق مشارکت در تأمین منابع مالی بازسازی بافت‌های ناکارآمد شهری به وزارت راه و شهرسازی یاری برسانند، گفت: پرداخت وام مسکن از سوی لیزینگ‌ها نیاز به مجوز جداگانه شورای پول و اعتبار دارد

0 نظر
سیدعلی‌اصغر میرمحمدصادقی در خصوص همکاری نکردن برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بافت فرسوده اظهار داشت: مصوبه پرداخت تسهیلات به متقاضیان بازسای واحدهای مسکونی فرسوده در هیئت وزیران دولت یازدهم به تصویب رسید و به همه بانک‌های عامل در بهمن ماه سال 93 ابلاغ شد. این در حالی است که بانک‌ها حتی سهمیه سال 93 را هم نداده بودند.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه بانک‌های خصوصی با نرخ سود 21 درصد مصوب هیئت دولت و شورای پول و اعتبار برای تسهیلات بافت فرسوده مشکل دارند، گفت: شهرداری‌ها می‌توانند با انتشار اوراق مشارکت و دستیابی به منابع مالی ارزان‌قیمت از این طریق، در بازسازی بافت‌های فرسوده به وزارت راه و شهرسازی کمک کنند، کما اینکه شهرداری مشهد در دوره گذشته مدیریت شهری توانست با این روش برخی بافت‌های ناکارآمد اطراف حرم مطهر رضوی (ع) را نوسازی کند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص راه‌اندازی لیزینگ مسکن و بررسی آن در شورای پول و اعتبار گفت: مصوبه‌ای که شورای پول و اعتبار مبنی بر لغو انحصار بانک مسکن در پرداخت وام مسکن و نیز اعطای مجوز پرداخت تسهیلات 60 میلیون تومانی خرید یا ساخت مسکن از سوی سایر مؤسسات پولی صادر کرده است، تنها شامل بانک‌ها شده و به لیزینگ‌ها اختصاص نمی‌یابد.

این مقام بانک مرکزی تاکید کرد: بنابراین پرداخت وام مسکن از سوی لیزینگ‌ها نیاز به مجوز جداگانه‌ای از سوی شورای پول و اعتبار دارد که هنوز جلسه بررسی این موضوع در این شورا برگزار نشده است. با این حال امیدوارم تا پایان امسال مجوز پرداخت تسهیلات مسکن در لیزینگ‌ها صادر و اجرای آن عملیاتی شود.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.