10محله پرطرفدار خریداران مسکن

محله¬های پیروزی، تهرانپارس، نارمک، سعادت آباد، بلوار فردوس، پونک، شمس آباد، هروی و اشرفی اصفهانی به ترتیب محدوده پرطرفدار متقاضیان خرید مسکن معرفی شده است

0 نظر
بیشترین تقاضا و جستجو برای خرید خانه تهران ، به 10 محله قدیمی و پرسکونت پایتخت اختصاص داد.
محله های پیروزی، تهرانپارس، نارمک، سعادت آباد، بلوار فردوس، پونک، شمس آباد، هروی و اشرفی اصفهانی به ترتیب محدوده پرطرفدار متقاضیان خرید مسکن معرفی شده است.
این معرفی از روی داده های سامانه ایران فایل و براساس حجم تقاضای ثبت شده از طرف متقاضیان خرید مسکن در مناطق 22گانه، استخراج شده است و نشان می دهد مناطق 14، 4، 2، 5 و 3 در تهران در حال حاضر جزو مناطق اول و اولویت دار برای خرید مسکن نزد متقاضیان محسوب می شود.
در بهار امسال، بیشترین تقاضای خرید مسکن متوجه محله پیروزی بود و محله اشرفی اصفهانی نیز اولویت دهم را داشت.
همچنین محله سعادت آباد در رتبه چهارمین محله پرتقاضا قرار گرفت.
گزارش وزارت راه و شهرسازی (سامانه رهگیری معاملات مسکن) از قیمت های رسمی آپارتمان مسکونی در تهران طی بهار امسال نشان می دهد: میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه 14 رقمی معادل 3 میلیون و 156 هزار تومان است.
در منطقه 4 نیز این رقم متری 4 میلیون و 427 هزار و در منطقه 5 متری 4 میلیون و 626 هزار تومان برآورد می شود.
این ارقام، چینش 10 محله پرطرفدار نزد متقاضیان خرید مسکن را معنادار می کند و نشان می دهد غالب متقاضیان محله های ارزان قیمت را در اولویت انتخاب می دانند.
البته محله سعادت آباد در منطقه 2 که در حال حاضر میانگین قیمت ها در آن مترمربعی 6 میلیون و 253 هزار تومان است، در رتبه بالاتری نسبت به محله های منطقه 5 قرار دارد که این اتفاق را شاید بتوان با افزایش مراجعه اینترنتی به ایران فایل از سمت دهک های پردرآمد در مقایسه با میان درآمدها که معمولاً از روش سنتی مراجعه فیزیکی به بنگاه ها استفاده می کنند، تحلیل کرد.
در منطقه 3 تهران نیز هم اکنون متوسط قیمت مسکن متر مربعی 7 میلیون و 688 هزار تومان است.
در فایل های کنونی موجود در سامانه ایران فایل، آپارتمان های محله پیروزی با قیمت متری یک میلیون و 400 هزار تا حتی 5 میلیون تومان، عرضه شده است که البته ارقام بالاتر، با رنگ قرمزرنگ مشخص شده که به معنای خارج از عرف بودن قیمت پیشنهادی فروشنده است.
در محله های تهرانپارس و پونک نیز تعداد فایل های نوساز بیشتر است و قیمت های پیشنهادی آنها بین 4 تا حداکثر 6 میلیون تومان تعیین شده است.
در محله سعادت آباد نیز فایل های متری 9 تا 11 میلیون تومان بیشتر از سایر فایل ها به چشم می خورد.

منبع خبر : ایران فایل

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.