بخش مسکن به سرعت از رکود خارج می‌شود

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت تدبیر و امید تلاش می‌کند تا به سرعت بخش مسکن را از رکود خارج کرده تا رونقی دوباره پیدا کند

0 نظر
اسحاق جهانگیری در هجدهمین اجلاسیه سراسری نظام مهندسی ساختمان در سالن ولایت اردبیل اظهار داشت:‌ دولت در واگذاری امور به بخش خصوصی اهتمام جدی دارد و تلاش بر این است تا در مبارزه با کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقویت و توسعه انسجام ملی، اخلاق‌مداری، ایجاد امید و نشاط در جامعه در کنار همه رویکردهای اقتصادی تلاش کند. 

وی با یادآوری اینکه با حرکت رو به جلویی که امروز در کشور آغاز شده ما می‌توانیم کشورمان را به شایستگی بسازیم و خلأها و نارسایی‌ها را به سرعت برطرف کنیم، افزود: دولت برای دوران تحریم حتی تداوم تحریم‌ها و پساتحریم برنامه‌ها و رویکردهای خاصی را در پیش گرفته است تا در اداره کشور مشکلی به وجود نیاید.

معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: اگر تحریم‌های اقتصادی لغو شود ما به سهولت می‌توانیم مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم که در این راستا از نخبگان جامعه و صاحبنظران انتظار داریم دولت را در حل مشکلات و رونق اقتصادی بیشتر کمک کنند.

* اولویت امسال کشور رونق‌بخشی به اقتصاد است

جهانگیری تصریح کرد: اولویت امسال ما رونق بخشی به اقتصاد کشور است، چراکه ما در این عرصه ‌با چالش‌ها و مشکلات جدی روبه‌رو هستیم و می‌توانیم از فرصت‌ها و سرمایه‌های موجود در این زمینه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه باید در سایه این رونق اقتصادی به سمت اشتغال حرکت کرده و قطعاً سیاست‌گذاری‌های دولت نیز ایجاد فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی است، یادآور شد: در رونق اقتصادی کشور باید به عناصر پیش‌برنده اقتصاد توجه داشته باشیم که در این زمینه به 5 بخش به عنوان عناصر پیش برنده و لوکوموتیو کشور توجه خاصی داریم.

معاون اول رئیس جمهور از حوزه نفت و گاز، تولید کشور، رونق صادرات و بخش مسکن و ساختمان را با استفاده از تکنولوژی‌های جدید به عنوان عناصر پیش‌برنده اقتصاد یاد کرد و افزود: اگر بخش مسکن رونق پیدا کند، قطعاً به تبع آن صنایع وابسته نیز رونق گرفته و تحرک جدی پیدا می‌کند.

جهانگیری سرمایه‌‌گذاری در حوزه صنعت ساختمان را یک ضرورت اعلام کرد و گفت: این تحرک به صنعت فولاد با تولید چندین میلیون تن و تولید سیمان با ظرفیت 70 میلیون تن کمک خواهد کرد و در کنار آن سایر صنایع وابسته به صنعت ساختمان رونق پیدا خواهد کرد.

وی حجم انبوهی از تولید در این عرصه را بیان کرد و ادامه داد: بنده گله‌مند عده‌ای هستم که با وجود ظرفیت تولید داخلی به واردات انبوه در این حوزه روی آوردند و صنعت ساختمان را با چالشی روبه‌رو کردند.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: انتظار داشتیم بخش صنعت ساختمان بیشتر از این رونق بگیرد اما بنده قول می‌دهم به سرعت این بخش رونقی مضاعف پیدا کند.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.