کاهش ۲۹.۱ درصدی صدور پروانه ساختمانی در تهران

مرکز آمار در گزارشی از کاهش صدور ۲۹.۱ درصدی پروانه های صادره ساختمانی در زمستان ۹۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن در تهران و ۳۷.۷ درصدی در کل کشور خبرداد

0 نظر
مرکز آمار ایران گزارش پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری های كشور در سال ۱۳۹۳ را منتشر کرد. بررسي نتايج طرح «جمع‌آوري اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری های كشو» در زمستان سال۱۳۹۳ نشان می دهد:

الف- شهر تهران

در زمستان سال ۱۳۹۳، تعداد ۱۹۳۹۴ واحد مسكونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سویشهرداری تهران، پيش‌‌بينی شده است كه نسبت به فصل گذشته حدود ۳۰.۳ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۲۹.۱ درصد کاهش داشته است. ‌ متوسط تعداد واحد مسكونی برای هر يک از اين پروانه‌ها ۷.۸ واحد بوده است.

مجموع مساحت زيربنا در پروانه‌های احداث ساختمان‌ صادرشده از سوی شهرداری تهران در زمستان ۹۳ بالغ ‌بر ۳۹۰۷.۹ هزار مترمربع بوده است كه نسبت به فصل گذشته حدود۴۶.۸ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۴۴.۵ درصد کاهش داشته است. متوسط مساحت زيربنايی اين دسته از پروانه‌ها در دوره‌ مورد بررسی حدود ۱۶۲۴ مترمربع بوده است.

مجموع مساحت زمين پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان در حدود ۸۲۰.۶ هزار مترمربع بوده است كه نسبت به فصل گذشته حدود ۴۴.۶ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۶۹.۴ درصد کاهش داشته است. متوسط مساحت زمين در هر پروانه احداث ساختمان ۳۴۱ مترمربع بوده است.

توزيع پروانه‌های ‌احداث ‌ساختمان ‌مسكونی برحسب نوع اسكلت‌ و ‌مصالح عمده‌ به‌كار رفته در بنای آن‌ها در زمستان ۹۳ نشان می دهد كه ۳۵.۳ درصد اين پروانه‌ها برای احداث ساختمان‌های اسكلت فلزی و ۶۴.۴ درصد برای احداث ساختمان‌های بتون‌آرمه بوده است.

ب- كل نقاط شهری كشور

در زمستان سال ۱۳۹۳، تعداد ۱۱۵۴۳۴ واحد مسكونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری های كشور پيش‌‌بينی شده است كه نسبت به فصل گذشته حدود ۷۷.۳ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۳۷.۷ درصد کاهش داشته است.

متوسط تعداد واحد مسكونی در هر پروانه‌ احداث ساختمان ۲.۷ واحد بوده است.

در زمستان ۹۳ صادر شده است كه نسبت به فصل گذشته حدود ۱۲۱.۴ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۲۵.۴ درصد كاهش داشته است.

مجموع مساحت زيربنا در پروانه‌های صادر شده براي احداث ساختمان‌ در زمستان ۹۳ حدود ۲۱۵۴۲.۲ هزار مترمربع بوده است كه نسبت به فصل گذشته حدود ۸۷.۶ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۳۸.۶ درصد کاهش داشته است. متوسط مساحت زيربنا در اين پروانه‌ها ۴۹۶ مترمربع بوده است.

منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.