فرمول اقساط تسهیلات باید تغییر کند

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور خبر داد: باید یک فرمول جدید برای تسهیلات 80 میلیون تومانی ارائه شود تا عدالت اجتماعی برای اقساط و سود برقرار شود

0 نظر
حسام عقبایی در گفتگو با خبرنگار ایران فایل www.iranfile.ir با مثبت ارزیابی کردن تسهیلات 80 میلیون تومانی مسکن گفت: تسهیلات باید سعی کند قدرت خرید مسکن را برای متقاضیان افزایش دهد و این موضوع با سپرده گذاری 40 میلیون تومانی برابری نمی کند.
وی در ادامه افزود:این تسهیلات باید در شهرهای بزرگ افزایش یابد و این درحالی است که قیمت فروش مسکونی در تهران 4 میلیون و100 هزار تومان است.
رییس اتحادیه املاک کشوری اظهار داشت: در حال حاضر باید یک فرمول جدید ارائه شود تا با این فرمول بتوانیم عدالت اجتماعی  برای اقساط و سود انجام شود.
عقبایی تصریح کرد: در صورتی که تسهیلات  150 میلیون تومان باشد اقشار ضعیف جامعه توانایی خرید ملک تهران را ندارد بنابراین باید در اقساط و نرخ سود مسکن بازنگری شود.
وی گفت: سعی داریم با وزیر راه وشهرسازی و بانک مسکن در خصوص نرخ سود تسهیلات صحبت کنیم  تا این میزان تسهیلات بتواند رونق را به بازار مسکن باز گرداند.
عقبایی در خصوص بازار اجاره بها گفت: یک درصد هم میزان اجاره در بازار مسکن امسال افزایش نمی یابد و مستاجران از این بابت هیچ نگرانی نداشته باشند.

منبع خبر : ایران فایل

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.