اتصال ساخت‌وساز ايران به بازار بين‌المللي

نشریه بیزینس مانیتور در تحلیلی با موضوع تاثیر توافق هسته‌ای بر صنعت ساخت و ساز ایران نوشته است درصورت لغو تحریم‌های غرب علیه ایران، بخش ساخت‌و‌ساز ایران از روابط بین‌المللی بیشتر، دسترسی آسان‌تر به سرمایه و تقاضای بیشتر در بخش انرژی منتفع خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود خطراتی که بخش ساخت‌و‌ساز ایران را تهدید می‌کردند کاهش یابد

0 نظر
در این پیش‌بینی همچنین آمده است عادی‌سازی روابط غرب با ایران باعث خواهد شد بخش ساخت‌و‌ساز کشورمان از سال 2016 به بعد رشد خوبی را شاهد باشد و تبادل سرمايه بين فعالان ساختماني ايران با كشورهاي آسيايي و اروپايي صورت بگيرد. بر این اساس، بیزینس مانیتور برای رشد ساخت‌و‌ساز و فعاليت‌هاي عمراني ایران در سال 2016 رشد 7/ 2 درصدی و میانگین این رشد برای پنج سال بعد را 1/ 3 درصد پیش‌بینی کرده است. 

این گزارش افزود: تفاهم هسته ای بین ایران و گروه 1+5 موجب شده ما در پیش‌بینی‌هایمان در مورد صنعت ساخت‌و‌ساز ایران تجدید نظر کنیم. این تفاهم چارچوبی برای دستیابی به توافق نهایی است که در بردارنده لغو تدریجی تحریم‌ها علیه ایران خواهد بود. بر اساس این گزارش پس از 3 سال رکود و کسادی، اقتصاد ایران در سال 2015 به رشد باز خواهد گشت و این کشور یک درصد رشد واقعی تولید ناخالص داخلی را تجربه خواهد کرد. علاوه بر شرکت‌های چینی و روسی، شرکت‌های ساخت‌و‌ساز عرب، فرانسوی، ترکیه‌ای و کره‌ای نسبت به بازگشت به بازار زیرساخت‌های ایران ابراز علاقه‌مندی کرده‌اند. بر اساس گزارش‌ها شرکت مهندسی و ساخت‌و‌ساز جی اس شروع به تحقیق در مورد بازار ایران کرده و به دنبال فرصت‌هایی به خصوص در بخش زیرساخت‌های گازی این کشور است. بیزینس مانیتور همچنین افزوده در صورت عادی‌سازی روابط با ایران، شرایط خوبی برای شرکت‌های ایرانی فعال در زمینه ساخت‌و‌ساز فراهم خواهد شد و آنها دسترسی آسان‌تری به فرصت‌ ساخت‌وساز پروژه‌های ساختماني در کشورهای همسایه همچون عمان و عراق را خواهند داشت.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.