مسکن ویژه تهرانسر با ۱۲۵ میلیون آورده و ۴۵ میلیون تومان قسط

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در حاشیه واگذاری فاز نخست مسکن ویژه تهران گفت: متقاضیان به محض واریز قسط آخر واحدهای مسکونی خود 20 تا 30 روز دیگر علمک گاز آنها نصب می‌شود

0 نظر
فریبرز واحدی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: در سال 92 به دلیل جهش  قیمت مسکن و افزایش قیمت مصالح ساختمانی پروژه مسکن ویژه تهران تا حدودی تعطیل شد، اما با  استقرار دولت یازدهم و آسیب‌شناسی این پروژه کار مجددا از سر گرفته شد.

وی ادامه داد: در فاز نخست به مسکن ویژه تهرانسر آورده متقاضیان 125 میلیون تومان است و مقرر شده متقاضیان مسکن ویژه تهران به محض اینکه قسط آخر که 45 میلیون تومان است را واریز کلید واحد مسکونی آنها تحویل و سپس به مدت 20 تا 30 روز علمک گاز آنها نصب شود.

به گفته وی در فاز نخست 530 واحد مسکونی شامل 180 واحد مسکونی مربوط به پروژه احرار زنجان، 180 واحد مسکونی مربوط به پایاسازه پاسارگاد و 170 واحد مسکونی مربوط به پروژه شگفت‌ساز پایتخت تحویل متقاضیان می‌شود.

واحدی افزود: متقاضیان ویژه تهرانسر در 4 قسط 20 میلیونی آورده خود را واریز کرد و در زمان تحویل باید 45 میلیون تومان اقساط پایانی را واریز کند، تا واحد مسکونی تحویل متقاضی شود.

وی در خصوص شروع پرداخت اقساط از سوی متقاضیان خاطر نشان کرد: از زمانی که متقاضیان واحدهای مسکونی خود را تحویل بگیرند از ماه بعد پرداخت از سوی آنها آغاز خواهد شد.

وی گفت: در فاز دوم این طرح تا پایان سال جاری 640 واحد مسکونی تحویل متقاضیان خواهد شد.

به گفته وی فاز سوم تحویل این واحدهای مسکونی در بهار سال 94 خواهد بود.

فریبرز واحدی در آئین واگذاری فاز نخست واحد‌های مسکن ویژه گفت: مسکن ویژه تهران آخرین مدل از این نوع ساخت و ساز‌ها خواهد بود و دیگر چنین پروژه‌ای در کشور احداث نخواهد شد.

واحدی ادامه داد: دیگر دولت دخالت مستقیم در ساخت و ساز نخواهد داشت، چرا که تجربه ارزشمندی در این خصوص به دست آمده و مشکلات فراوانی را نیز تجربه کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه باید جریمه دیرکرد واگذاری این واحد‌ها را برخی از پیمانکاران به متقاضیان بدهند، تاکید کرد: آورده ما صفر است، بنابراین اگر می‌خواهیم فاز دوم واگذاری مسکن ویژه را آغاز کنیم، متقاضیان باید آورده 45 میلیون تومانی خود را واریز کنند تا ما بتوانیم فاز دوم این واحد‌ها را تحویل دهیم.

به گفته وی به محض اینکه متقاضیان قسط آخر خود را (45 میلیون تومان) واریز کنند، علمک گاز آنها نصب خواهد شد.

در ادامه سید‌محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: کیفیت در ساخت مسکن ویژه حرف اول را می‌زند، چرا که در ساخت و سازی که در این واحد‌ها به وجود آمده است دریغی از هزینه‌کرد نداشتیم.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی تعریف و ارائه الگو و کیفی‌سازی را در سرلوحه کار خود قرار داده است پس نمی‌توان سایتی (مسکن ویژه تهرانسر) که منتسب به آن وزارتخانه است کیفیت نداشته باشد و با آن به روشی معمولی برخورد کرد.

وی تصریح کرد: وظیفه ما تامین مسکن به عنوان یک سرپناه و خانه مدنظر است تا در آن افراد احساس آرامش کنند و زندگی خوبی داشته باشند.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.