ارزش امتیاز تغییر کاربری‌تجاری ساماندهی می‌شود

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از تشکیل کمیته‌ای با حضور نمایندگان سه کمیسیون در شورا و نمایندگان شهرداری و معاونت‌های شهرسازی مناطق ۲۲ گانه به منظور ساماندهی ارزش واگذاری امتیاز تغییر کاربری تجاری خبر داد

0 نظر
به دبیر در خصوص ضرورت ساماندهی ضریب K توضیح داد: از آنجا که در حال حاضر برخی از مناطق این رقم را به صورت نامنظم از متقاضیان دریافت می‌کنند، ضروری است این قیمت در کلیه مناطق به صورت واحد تعیین شود اما این موضوع باید قانونمند شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر ضرورت سیستمی بودن محاسبات یادآور شد:‌ اگر این نرخ بر اساس دستورالعمل دقیق محاسبه شود و محاسبه سلیقه‌ای در دستور کار نباشد؛ رضایت و اعتماد شهروندان بیشتر می‌شود. 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر ضرورت عدالت‌محور شدن قیمت ضریب k در مناطق مختلف شهر تهران عنوان کرد: تغییر قیمت ضریب K در همه مناطق مختلف شهر تهران به صورت یکسان عادلانه نیست چرا که قیمت املاک در هر منطقه و راسته متفاوت است. 
از این رو هر سه کمیسیون معماری؛ کمیسیون نظارت و کمیسیون برنامه و بودجه به این نتیجه رسیدند که کمیته‌ای با حضور نمایندگان این سه کمیسیون و نماینده معاونت شهرسازی و معاونان شهرسازی مناطق ۲۲ گانه تشکیل شود تا به صورت جهادی ارزش راسته‌های تجاری هر منطقه را مشخص کنند.
علیرضا دبیر انجام کار جهادی را برای ساماندهی ضریب k ضروری دانست و گفت: این کمیته طی 10 روز آینده با کمک معاونت‌های معماری و شهرسازی مناطق وضعیت راسته‌ها و زیرراسته‌های شهر را بررسی می‌کند تا عادلانه‌ترین ارزش واگذاری امتیاز تغییر کاربری تجاری در نقاط مختلف شهر مشخص شود.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.