شناسایی لحظه‌ای تخلفات ساختمانی

شهرداری فرآیند صدور پروانه ساخت را روی پرتابل داخلی خود قرار می‌دهد و این دسترسی برای اعضای شورای شهر نیز وجود دارد که این فرآیند را دنبال کنند

0 نظر
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران درباره جزئیات اتاق شیشه‌ای صدور پروانه ساختمانی در شهرداری و امکانی که در شورا برای رصد و پایش پروانه‌های ساختمانی در سامانه الکترونیکی شهرداری‌های مناطق به‌وجود آمده است، گفت: شهرداری فرآیند  صدور پروانه ساخت را روی پرتابل داخلی  خود قرار می‌دهد و این دسترسی برای اعضای شورای شهر نیز وجود دارد که این فرآیند را دنبال کنند، بنابراین ما تصمیم گرفتیم نظارت در حین اقدام را انجام دهیم و پروانه‌های صادر شده را که با طرح تفصیلی مغایرت دارد، در همان زمان شناسایی و فعالیت‌های عمرانی آن را متوقف کنیم. این تخلفات با امضای سه عضو کمیسیون به رئیس شورا، شهردار، شهرداران مناطق و نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسیابلاغ می‌شود.
محمد سالاری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر افزود: این اقدام در یک‌سال اخیر تاثیر چشمگیری بر کاهش تصمیماتی که مغایر با طرح تفضیلی بود داشت. در مدت 5 ماه 1035 پرونده بررسی شد، صدها مغایرت به صورت مکتوب و با مستندات کارشناسی به شهرداری ارسال شد. به هر حال این اقدام نظارتی در کارنامه مدیرانی که در مجموعه شان چنین تخلفاتی انجام می‌شود، تاثیر منفی خود را دارد.
به گفته سالاری در برخی از شوراهای معماری مناطق تصمیماتی گرفته می‌شد که حتی در حیطه اختیارات شهردار تهران نیز نبود مانند دادن تعداد طبقات بیشتر برخلاف طرح تفضیلی که از این‌گونه اقدامات در شهرداری مناطق جلوگیری شد.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.