کاهش 3الی 40 درصدی مسکن در شهرهای بزرگ

مصطفی‌قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک کشور بااشاره به روند کاهش بهای مسکن طی هفته‌های اخیر گفت: طی دوهفته گذشته بازار مسکن هر روز شاهد کاهش قیمت خریدو فروش مسکن است و این روند همچنان هم ادامه دارد

0 نظر
رئیس اتحادیه املاک اظهارداشت: بازار اجاره‌بها نیز از بازار خرید و فروش تبعیت کرده است و در این بازار هم شاهد کاهش قیمت‌ها بدون اعمال شرایط تعزیراتی هستیم.
 
وی در پاسخ به ایلنا در مورد احتمال برگشت قیمت‌ها به حالت صعودی اظهار داشت: اگر ثبات ارز و طلا مجددا دچار مخاطره شود مطمئنا بازار به مسیر قبلی خود برخواهد گشت و به نسبت آن‌هم قیمت‌ها روند صعودی خواهد گرفت.
 
خسروی افزود: یکی از مواردی که ممکن است باعث افزایش قیمت‌ها شود عدم عرضه و بهم‌خوردن عرضه و تقاضا است، زمین نه تولیدی است نه وارداتی لذا ما محکوم به ساخت هستیم چراکه در غیر این صورت قیمت‌ها دوباره بالا خواهد رفت.
 
وی خاطر نشان کرد: درحال حاضر جو روانی مثبت بربازار مسکن حاکم است، با حماسه سیاسی که در خردادماه امسال رقم خورد، آرامش مثبتی به جامعه و بازار مسکن داده شد که امیدواریم با کمک ثبات اقتصادی این آرامش ادامه دار شود.
 
رئیس اتحادیه املاک در پایان سخنان خود اظهارداشت: ما در یک اقدام جالب با کارد‌ان‌های فنی‌ تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم که از نیمه دوم سال اجرایی خواهد شد، براساس این تفاهم نامه از این پس هرکس خواهان تعیین قدمت مسالح و ساختمان خود باشد باید از این کاردان‌ها کمک بگیرد.

منبع خبر : همشهری

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.