افزایش قیمت مسکن، آرام پیش می‌رود

معاون وزیر راه‌وشهرسازی درباره آینده بازار مسکن گفت: پیش‌بینی دفتر برنامه‌ریزی مسکن این است که روند قیمت مسکن آرام خواهد بود و چنانچه قیمت‌ها در بیشتر بخش‌ها با سرعت پیش می‌روند، مسکن هم ناچار است در این زمان حرکت کند و به این وضع نزدیک شود

0 نظر
ابوالفضل صومعه‌لو اظهار کرد: به دلیل برنامه‌ریزی خوب وزارت راه‌وشهرسازی در تامین مسکن اقشار کم درآمد، روند افزایشی قیمت مسکن به صورت آرام پیش می‌رود.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی هنگامی که در بازار انتظار تورم پیش آید،‌ در این میان احتمالاتی هم به بخش مسکن وارد می‌شود و آن هم نگرانی از ورود بازیگران غیرحرفه‌ای به بازار است. وی بیان کرد: در این میان اشخاصی هستند که می‌خواهند سرمایه خود را از طریق بازار مسکن حفظ کنند و ورود بازیگران غیر حرفه‌ای به بخش مسکن و پیامدهای پیش آمده پس از آن خطرناک است. صومعه‌لو درباره اخذ مالیات از واحدهای مسکن مهر گفت: این مالیات به نحو احسن برطرف و بخشنامه شد. همچنین مشکل تعاونی‌های مسکن برطرف شد؛ چرا که اخیرا برخی مسوولان به دنبال این هستند که کل مالیات را از مسکن مهر حذف کنند. معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اخذ مالیات از خانه‌های خالی تصریح کرد: کلیه این برنامه به کمیسیون عمران و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه شده و اخیرا معاون حقوقی ریاست جمهوی نیز این موضوع را پیگیری می‌کند.
وی اظهار کرد: از میان دو میلیون و 180 هزار واحد مسکونی‌مهر 85 درصد از این واحدها مرحله اسکلت‌بندی را گذرانده‌اند و به‌رغم تغییر اوضاع، هیچ نگرانی برای تکمیل واحدها نداریم. به گفته صومعه‌لو تکمیل واحدهای مسکن مهر روند عادی خود را طی می‌کند. معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: حتی خدمات پایه‌ای از جمله احداث مساجد، مدارس، فضای سبز، ساختمان تجاری و پاسگاه برای امنیت شهر که از وظایف وزارت راه و شهرسازی نیست، با تدابیر ویژه در حال احداث است. وی تصریح کرد: اکنون 130 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، زیر 25 هزار نفر و شهرهای جدید آماده افتتاح است که برخی مشکل آب و برق دارند که برنامه‌ریزی‌های آنها نیز انجام شده است.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.