خاتمه امضا فروشی مهندسان ناظر در تهران

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با تایید پدیده نامبارک امضافروشی در میان برخی مهندسان ناظر، از خاتمه دادن به این پدیده با راه‌اندازی نرم‌افزار معرفی مهندسان ناظر خبر داد و اعلام کرد: امضافروشی برخی مهندسان ناظر از اول اسفند ماه محدود و قطع می‌شود

0 نظر
سعید غفرانی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به برنامه سازمان نظام مهندسی ساختمان برای جلوگیری از امضا فروشی مهندسان گفت: از اول اسفندماه نرم‌افزار معرفی ناظران بدون دخالت مالکان و قطع ارتباط مهندسان ناظر با مالکان اجرا می‌شود تا براساس آن مهندسان پایه 3و 2و 1 براساس این نرم‌افزار در اختیار حوزه مدیریت شهری تهران قرار گیرد.
غفرانی اظهار کرد: با اجرای این طرح، مهندسان پایه 3، 2 و1 و بر اساس تعداد طبقات یکی از مهندسان به صورت تصادفی انتخاب می‌شود و در اختیار مالکان قرار می‌گیرد.
او ادامه داد: مالک موظف است با مهندس ناظر وارد قرارداد نظارت شود و مبلغ حق‌النظاره را به حساب نظام مهندسی واریز کند و مراجعه مالی بین مهندسان ناظر و مالک که از آن سوءاستفاده می‌شد قطع می‌شود.
غفرانی تصریح کرد: مالکان حقوق مهندسان را تدریجی و براساس پیشرفت کار به مهندسان ناظر پرداخت خواهند کرد و به این ترتیب همه چیز تحت کنترل در خواهد آمد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در پاسخ به این سوال که با این حساب بحث امضا فروشی مهندسان ناظر از بین می‌رود یا نه؟ گفت: قطعا به حداقل خواهد رسید و به مرور سعی می‌شود از بین برود.
افزایش دو درصدی هزینه‌ها با حضور مهندس ناظر
غفرانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به چالش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با شهرداری تهران بر سر حضور 4 مهندس ناظر در زمان ساخت و ساز اشاره و عنوان کرد: برخی از دوستان در شورای شهر و حوزه شهری شهرداری تهران معتقد هستند که با حضور 4 مهندس ناظر (سازه، معماری، برق، مکانیک) هزینه ساختمان بالا می‌رود در حالی که ما معتقد هستیم این گونه نیست و حضور چهار مهندس ناظر در هر ساختمانی برای هر مترمربع 2 درصد تاثیر می‌گذارد در حالی که با این کار کیفیت ساخت
بالا می‌رود.
او ادامه داد: این 2 درصد عددی نیست که شهرداری تهران عنوان کند موجب افزایش قیمت مسکن می‌شود در حالی که حضور چهارمهندس ناظر موجب ارتقای کیفیت ساختمان می‌شود.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.