باغات قدیمی تهران پارک‌عمومی می‌شوند

به منظور حفظ باغات و توسعه فضاهای سبز شهری، باغات قدیمی شمال تهران، تملک، بازسازی و به فضای سبز عمومی تبدیل می شوند

0 نظر

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه یک با اعلام این خبر افزود: با توجه به مصوبات شورای شهر و تدابیر و تاکید شهردار تهران، حفظ و گسترش بوستان‌های عمومی و فضاهای سبز شهری از رویکردها و اهداف شهرداری‌های مناطق است بر همین اساس شهرداری منطقه یک تملک باغ‌های قدیمی و اراضی دارای کاربری فضای سبز را در اولویت دستور العمل‌های اجرایی اداره املاک و مستغلات این منطقه قرار داده است.
وی تصریح کرد: باغات شمال تهران شناسایی شده که تملک 13 باغ به مساحت 226 هزار و 853 متر مربع به دلیل پتانسیل بالا به منظور تبدیل شدن به فضای سبز عمومی در دست اقدام است و باغات دیگر نیز در مرحله بعدی تملک قرار دارند.
وی به آماده سازی دو باغ بزرگ وزیری و ملک اشاره کرد و گفت: این دو باغ در محله‌های امامزاده قاسم (ع) و گلابدره دارای مساحتی بیش از 50 هزار متر مربع هستند که عملیات ساماندهی و فضای سبز آنها در حال اتمام است.
وی افزود: باغ آقا بزرگی در الهیه به مساحت 7 هزار و 750 مترمربع در حال بهسازی است و تملک باغات خسرو‌شاهی و امیرسلیمانی در جماران به مساحت بیش از 32 هزار و 945 مترمربع نیز به اتمام رسیده و عملیات طراحی و بهسازی آن در دست اقدام است.


منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.