رکود بازار مسکن ادامه دارد

رییس اتحادیه مشاورین املاک با اشاره به اینکه در سال جاری نقدینگی به صورت عمده وارد بازار مسکن نشد، گفت: این موضوع سبب شد رکود حاکم بر بازار در پاییز نیز ادامه یابد

0 نظر
"مصطفی قلی خسروی" با اشاره به اینکه قیمت مسکن از ابتدای امسال افزایش داشته است، اظهار کرد: این افزایش قیمت در بخش مسکن در حالی رخ داد که معاملات چندانی در بازار صورت نمی گرفت و نوعی رکود انتظاری قیمت ها را در این بازار تغییر می داد.
 
وی با اشاره به رشد نرخ ارز در سال جاری خاطرنشان کرد: رشد نرخ دلار اگر چه تاثیر چندانی بر قیمت زمین ندارد ، اما به دلیل انتظارات تورمی که مردم دارند قیمت ها روند صعودی در پیش گرفته و اکنون رشد بالای را در این بخش شاهد هستیم.
 
رییس اتحادیه مشاورین املاک خاطرنشان کرد: در ابتدای امسال تعداد معاملات ملکی اندک بود اما اکنون شرایط بهتر شده و معاملات رونق گرفته است با این وجود تعداد معاملات نسبت به رشد قیمت ها هنوز پایین است به همین جهت می توان رشد قیمت ها را تحت شرایط انتظاری تعبیر کرد.
 
خسروی تصریح کرد: نقدینگی موجود در اقتصاد کشور تاکنون به بازار مسکن وارد نشده است به همین دلیل قیمت مسکن رشد قابل توجهی نداشته است.
 
وی تاکید کرد: عرضه های دولت در بخش مسکن ویژه و مسکن مهر بخشی از تقاضای بازار را پوشش داد به همین دلیل شوک های ناگهانی تقاضا در بازار شکل نگرفت ، اما این به معنای پاسخگویی به تمام نیازهای جامعه نیست، با این وجود بعید به نظر می رسد که در سال جاری قیمت مسکن رشد قابل توجه داشته باشد.

منبع خبر : جام جم

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.