طرح باغشهرها متوقف شد

طرح احداث باغشهرها به‌دلیل وجود برخی ابهامات در اعلام این تصمیم از سوی دولت متوقف شد

0 نظر

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گفت: طرح ایجاد باغشهرها که از سوی دولت به بنیاد مسکن واگذار شده بود به‌دلیل برخی ابهامات از سوی مجلس متوقف شد. محمدرضاشاملو افزود: ایجاد باغشهر بخش خصوصی در مرحله اول در دستور کار ما نبود و قرار بود روی یکسری اراضی فاقد کاربری و اراضی که روی آن کشاورزی نمی‌شود در قالب باغستان‌ها، براساس مصوبه هیأت وزیران و شرح خدماتی که در شورای‌عالی شهر‌سازی تصویب شده بود کار شود.
 
ایده احداث باغشهرها به 3 سال قبل باز می‌گردد اما زمانی جدی شد که پاییز گذشته محمود احمدی‌نژاد در جلسه شورای‌عالی مسکن بر اهمیت تغییر مدل شهرسازی، مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده و ضرورت نگاه همه جانبه به موضوع مسکن تاکید کرد. رئیس‌جمهور در آن جلسه با اشاره به موضوع تغییر مدل شهرسازی در کشور گفته بود، باید تلاش شود تا طی سال‌های آینده تغییرات ملموسی در این زمینه براساس الگوهای بومی ایجاد شود.
 
پس از این اظهارات بود که مقرر شد بنیاد مسکن با جدیت، پروژه ایجاد باغشهر و باغستان‌ها را برای احداث واحدهای ویلایی و حداکثر دو طبقه در اطراف شهرها به‌ویژه کلانشهرها پیگیری کند. پس از اعلام این تصمیم، کارشناسان شهرسازی بلافاصله این اقدام را غیرعملی خوانده و کارشناسان محیط‌زیست آن را زمینه‌ساز تصرف منابع طبیعی دانستند و رهبر انقلاب نیز در مراسم کاشت درخت در بوستان ولایت مخالفت خود را به‌دلیل احتمال سوءاستفاده‌های احتمالی با ایجاد باغشهرها در اطراف کلانشهرها اعلام کردند. معاون بنیاد مسکن در پاسخ به این سؤال که آیا این باغشهرها همان زمین‌های 1000 متری است که رئیس‌جمهور چندی پیش وعده ارائه آنها به مردم را داده بود افزود: در این باغشهرها چیزی به نام 1000 متر نداشتیم بلکه قرار بود باغستان‌های هر منطقه متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی خود طراحی شود.


منبع خبر : همشهری

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.