مزایده زمین‌های مسکن‌مهر

وزارت راه‌ و شهرسازی تصمیم گرفته برای برقراری خدمات سکونتی در اطراف پروژه‌های مسکن‌مهر، زمین‌های دولتی مجاور زمین‌های 99ساله را از طریق مزایده به سرمایه‌گذاران واگذار کند

0 نظر
در طرح جدید دولت ایجاد 10 نوع کاربری شامل بازار‌های تجاری و عرضه کالاهای مصرفی، مدرسه، بیمارستان، مراکز آموزشی، فرهنگی و مذهبی، بازار روز، پارکینگ عمومی، تاسیسات شهری و فضاهای ورزشی در دستور کار قرار گرفته است.
اولین مجوز فروش مزایده‌ای زمین‌های مسکن‌مهر، طبق مصوبه سازمان ملی زمین و مسکن، هفته گذشته در استان تهران صادر شد که براساس آن، برای پروژه‌های مسکن‌مهر اطراف شهر تهران، تامین خدمات رفاهی- سکونتی در اولویت دولت قرار گرفته است.
به گزارش «دنیای‌اقتصاد» فقر خدمات بدیهی برای استقرار در واحدهای مسکونی‌مهر در برخی شهرها از جمله شهرهای جدید متعلق به استان تهران بزرگ‌ترین نقطه ضعف این واحدها به حساب می‌آید به طوری که اغلب واحدهای مسکونی‌مهر در مناطقی ساخته شده‌اند که نه تنها خدمات رفاهی هنوز در آنجا برقرار نشده، بلکه در برخی از این مناطق خدمات زیربنایی همچون آب و برق و گاز نیز به ندرت ایجاد شده است.
حالا وزارت راه‌وشهرسازی در 80 نقطه از محله‌های مسکن‌مهر متعلق به تهران، در نظر دارد زمین‌ مزایده‌ای برای تامین خدمات اختصاص دهد.
این زمین‌ها به صورت اقساط 5ساله به سرمایه‌گذاران فروخته می‌شود تا از این طریق سرمایه اولیه‌ برای شروع سریع عملیات احداث مراکز خدماتی برای سرمایه‌گذار فراهم باشد.
هر چند طرح مزایده برای واگذاری زمین‌های دولتی مسکن‌مهر باعث تشویق سرمایه‌گذاران تجاری خواهد شد، اما پیش از این براساس تصمیمی که در شورای عالی مسکن –اواخر سال88- گرفته شد، قرار بود در مناطق مسکن‌مهر زمین با قیمت نازل –کارشناسی‌شده- و بدون انجام مزایده برای برقراری خدمات اختصاص یابد. این در حالی است که در فراخوان هفته گذشته اعلام شده زمین‌ها به بالاترین درصد پیشنهادی پرداخت نقدی، واگذار می‌شود.
به گزارش «دنیای‌اقتصاد» اولین مزایده فروش زمین‌های مسکن‌‌مهر اخیرا توسط اداره کل مسکن و شهرسازی استان تهران آغاز شده که در قالب آن زمین‌های مسکن‌مهر در مناطق شهریار، رباط‌کریم و فیروزکوه عرضه شده است.
قیمت‌هایی که به عنوان نرخ پایه در این فراخوان آمده است برای اراضی متراژ بزرگ اغلب کمتر از متری 100 هزار تومان تعیین شده و برای اراضی متراژ متوسط نیز کمتر از متری 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
مسوولان بخش مسکن امیدوارند با خرید این زمین‌ها توسط سرمایه‌گذاران همزمان با تحویل واحدهای مسکون‌مهر، امکان سکونت در آنها به واسطه افتتاح مراکز خدماتی مهیا شده باشد.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.