قیمت تیرآهن روند نزولی یافت

در هفته گذشته در پی کاهش قیمت آهن در بورس کالا، روند قیمت‌ها در بازار غیررسمی نیز نزولی بود

0 نظر

به علت جو روانی ناشی از عرضه ذوب‌آهن اصفهان در بورس کالا، افزایش قیمت برای آهن‌آلات تا پایان اردیبهشت ماه پیش‌بینی نمی‌شود .
به اعتقاد فعالان بازار آهن، به علت جو روانی ناشی از عرضه محصول از سوی ذوب‌ آهن اصفهان در بورس کالا طی سه‌شنبه هفدهم اردیبهشت ماه جاری، از حدود 10 روز اخیر، قیمت آهن‌آلات روند کاهشی به خود گرفت .
به گفته این فعالان، بازار آهن هم‌اکنون متعادل است و نوسانات این بازار تا پایان اردیبهشت ماه جزئی خواهد بود .
بنابر پیش‌بینی این فعالان، در حال حاضر افزایش قیمت‌ها دور از انتظار است و نوسانات موجود نیز به نحوه عرضه و تقاضا بستگی دارد .
طی هفته گذشته قیمت میلگرد و تیرآهن روند نزولی داشت به گونه‌ای که دوشنبه هفته گذشته میلگرد 8 آجدار کلاف اهواز و 10 آجدار شاخه اردبیل با کاهش یک‌درصدی و 8/0درصدی در هر کیلو رو‌به‌رو بودند .
طی مدت یاد شده میلگرد فولاد آذربایجان نیز با افت 4/1درصدی در هر کیلو و به نرخ 10هزار و 150 ریال در بازار غیررسمی عرضه شد .
در این مدت، همچنین شبکه میلگردی فولاد بافت با کاهش 7/0درصدی در هر کیلو در بازار غیررسمی داد و ستد شد .
در این روز میلگرد تولیدی البرز، نورد فولاد کرمانشاه، فولاد پارس و الیگودرز بدون تغییر قیمت در بازار تهران مورد مبادله قرار گرفتند .
در روز یک‌شنبه و دوشنبه هفته گذشته قیمت میلگرد در بازار غیررسمی از ثبات قیمت برخوردار بود به گونه‌ای که طی مبادلات این دو روز میلگرد تولیدی بخش خصوصی – دولتی بدون نوسان قیمت در بازار غیررسمی عرضه شدند .
در مبادلات روز سه‌شنبه هفته گذشته میلگرد تولیدی اغلب تولیدکنندگان فولادسازی بخش خصوصی و دولتی بدون تغییر قیمت در بازار غیررسمی به فروش رسیدند. در این روز تنها میلگرد تولیدی اهواز، اردبیل، البرز و الیگودرز با کاهش جزئی مواجه شدند .
ثبات قیمت میلگرد در بازار غیررسمی به پایان هفته گذشته نیز رسید؛ به طوری که در مبادلات روز چهارشنبه تنها میلگرد 8 آجدار کلاف اهواز با افت یک درصدی در هر کیلو روبه‌رو بود .
در این روز، اما میلگرد مابقی کارخانه‌های فولادسازی بدون تغییر قیمت در بازار تهران مورد مبادله قرار گرفتند.طی هفته گذشته در مبادلات بازار غیررسمی روند قیمت تیرآهن نیز نزولی بود و در این مدت سبد تیرآهن ریز و درشت کاهش قیمت را تجربه کردند .
طی شنبه هفته گذشته هر شاخه تیرآهن 16، 18 و 20 با افت 20هزار ریالی، 30هزار ریالی و 20هزار ریالی عرضه شدند. در این روز سبد تیرآهن درشت (22، 24 و 27) نیز با کاهش قیمت 10هزار ریالی، 20هزار ریالی و 50هزار ریالی در بازار غیررسمی به فروش رسیدند .
در معاملات روز یکشنبه تیرآهن با نوسان قیمت در بازار غیررسمی روبه‌رو بود. به گونه‌ای که هر شاخه تیرآهن 14 با افت 5هزار ریالی و هر شاخه تیرآهن 16 و 18 با افزایش 5هزار ریالی عرضه شدند.مبادلات یاد شده هر شاخه تیرآهن 20 نیز با افزایش 5هزار ریالی در بازار تهران مورد مبادله قرار گرفت .
در این مدت هر شاخه تیرآهن 24 با افزایش 10هزار ریالی و هر شاخه تیرآهن 27 با کاهش 10هزار ریالی در بازار غیررسمی دادوستد شدند .
طی روز دوشنبه هفته گذشته، به‌رغم ثبات قیمت میلگرد در بازار تهران تیرآهن از نوسان اندکی برخوردار بود .
به گونه‌ای که هر شاخه تیرآهن 14، 24 و 27 بدون تغییر قیمت عرضه شدند؛ اما در این مدت هر شاخه تیرآهن 16، 20 و 22 با کاهش 10هزار ریالی، 25هزار ریالی و 10هزار ریالی مورد مبادله قرار گرفتند.طی روز یاد شده، اما هر شاخه تیرآهن 18 از رشد 10هزار ریالی قیمت در بازار غیررسمی برخوردار بود .
در روز سه‌شنبه، اما همانند ثبات قیمت میلگرد سبد تیرآهن ریز و درشت نیز بدون تغییر قیمت در بازار تهران به فروش رسیدند.اما در پایان هفته گذشته به‌رغم ثبات قیمت میلگرد تیرآهن، شاهد افت قیمت بود؛ به گونه‌ای که در معاملات روز چهارشنبه هر شاخه تیرآهن 14 و 18، کاهش 15هزار ریالی و 5هزار ریالی را تجربه کردند .
در مدت یاد شده همچنین هر شاخه تیرآهن 20، 22، 24 و 27 با کاهش قیمت 20هزار ریالی، 20هزار ریالی، 10هزار ریالی و 30هزار ریالی در بازار تهران مورد مبادله قرار گرفتند .


منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.