بانک‌عامل وام‌ اجاره تغییر کرد

معاون وزیر مسکن و مسوول معرفی متقاضیان وام ‌اجاره به بانک، اعلام کرد: بانک‌‌عامل پرداخت‌کننده این تسهیلات تغییر کرده است

0 نظر

احمد صادقی  گفت: براساس مصوبه شورای عالی مسکن که نیمه اول امسال به تایید رییس‌جمهور رسید، مقرر شده بود بانک‌مسکن از محل خط اعتباری مسکن‌مهر، به افرادی که تحت عنوان متقاضی واجد شرایط وام‌اجاره به بانک‌ معرفی می‌شوند، تسهیلات بین 4 تا 12 میلیون تومان پرداخت کند، اما بانک‌مسکن تفسیر متفاوتی از متن مصوبه داشت و درخواست کرده بود موضوع دوباره در شورای‌عالی مسکن مطرح شود.
معاون وزیر مسکن افزود: از آنجا که این تسهیلات باید به‌صورت قرض‌الحسنه پرداخت شود، برای بانک‌مسکن مشخص نبود که مابه‌التفاوت سود وام از کجا باید تامین شود.
وی تصریح کرد: وزارت مسکن از آنجا که وعده داده بود وام اجاره تا قبل از پایان امسال به متقاضیان پرداخت شود، تصمیم گرفت بانک‌عامل را تغییر دهد و اکنون بانک دی، کار پرداخت این تسهیلات را برعهده دارد.
معاون وزیر مسکن همچنین گفت: مابه‌التفاوت نرخ سود این وام از محل یارانه‌های در اختیار تامین می‌شود.
به گزارش دنیای‌اقتصاد، وام اجاره فقط به مالکان بافت‌های فرسوده که قصد نوسازی دارند و باید برای حدود یک‌سال در محلی اجاره‌نشین‌ باشند، تعلق می‌گیرد و به مستاجران معمولی قابل پرداخت نیست.


منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.