عرضه 700میلیارد تومان اوراق مشارکت نوسازی بافت‌های فرسوده

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه بیش از 50 درصد پروژه‌های تعریف‌شده در 2مرحله فروش اوراق مشارکت انجام شده است

0 نظر

از انجام مراحل اجرایی برای عرضه 700میلیارد تومان اوراق در سال‌جاری خبر داد. قرار است بانک شهر 300 میلیارد تومان و بانک ملی 400میلیارد تومان عرضه اوراق داشته باشند. فریدون درویش زاده، دیروز با بیان اینکه مهم‌ترین رویکرد سازمان، نوسازی بافت فرسوده است که با همکاری مردم اثربخشی بیشتری نیز خواهد داشت،

گفت: در 7 ماهه ابتدای امسال در 3268 هکتار از بافت‌های فرسوده شاهد تحول چشمگیری بودیم؛ به‌نحوی که 2494پروانه نوسازی در این بافت صادر شد که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل 101درصد رشد داشته است.

وی افزود: همچنین رشد 100درصدی در نوسازی تعداد واحدهای مسکونی نیز وجود داشته و در زمینه زیر بنای نوسازی شده نیز شاهد رشد دوبرابری نسبت به‌مدت مشابه سال قبل بودیم که همه این موارد به‌دلیل ایجاد تسهیلات در بسته تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: در بافت غیرفرسوده شهر نیز از نظرنوسازی تعداد واحد مسکونی 70 درصد رشد، از نظر تعداد صدور پروانه در این بخش نیز 69 درصد رشد و همچنین در بخش نوسازی در بخش زیربنا نیز 40 درصد رشد وجود داشته است که این آمار نشان می‌دهد برای نخستین بار در تهران رشد ساخت‌وساز در بافت فرسوده از ساخت‌وساز در بافت غیرفرسوده بیشتر بوده است.

وی با اشاره به رشد 400‌درصدی صدور پروانه برای پروژه‌های تجمیعی گفت: امسال صدور پروانه تجمیع برای 2732 واحد در بافت فرسوده رشد 400درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد که فعالیت دفاتر نوسازی در محلات از دلایل این جهش است. درویش‌زاده با بیان اینکه براساس مصوبه شورای شهر تا پایان سال باید 15 هزار واحد توسط مردم نوسازی شود، گفت: هم‌اکنون 35 درصد برنامه محقق شده است و پیش‌بینی می‌کنیم در سال‌جاری بیش از 20 هزار واحد مسکونی در این بخش احداث شود.

درویش‌زاده افزود: در قانونی که اخیرا برای حمایت از نوسازی تصویب شد و به‌زودی ابلاغ می‌شود مصوب شده است تا سالانه 25 درصد تسهیلات بانکی به نوسازی بافت‌های فرسوده اختصاص یابد. وی با اشاره به تصمیم دولت برای ارائه ودیعه مسکن اظهار داشت: هرچند ودیعه مسکن تا‌کنون ارائه نشده است اما براساس گفته اخیر معاون وزیر مسکن، قرار است از این پس برای پروژه‌هایی که بیش از 150 متر مربع عرصه داشته باشند، به ازای هر واحد برای نوسازی تجمیعی 12 میلیون ودیعه مسکن داده شود.

پرداخت 17 میلیارد تومان ودیعه اسکان موقت

به گفته درویش زاده، شهرداری نیز از محل منابع خود تا‌کنون 17 میلیارد تومان ودیعه اسکان موقت به مالکین واحد‌های مسکونی فرسوده پرداخت کرده است. مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: امسال برای نخستین بار 380 میلیارد تومان بودجه برای ایجاد فضای سبز، توسعه معابر و زیرساخت‌ها در بافت‌های فرسوده پیش‌بینی شده است که در 6‌ماه ابتدای سال 187 میلیارد تومان آن جذب شده و امیدواریم تا پایان سال همه این بودجه محقق شود. وی افزود: همچنین شهرداری در سال‌جاری 50 میلیارد تومان از واحدهای ریز‌دانه کمتر از 50 متر را که مالکان آن خواهان نوسازی آن نیستند خریداری می‌کند .

عرضه 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال‌جاری

وی افزود: امسال نیز 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت عرضه می‌شود و با بانک عامل در حال تعامل هستیم و براساس آن قرار است تا بانک شهر 300 میلیارد تومان و بانک ملی 400‌میلیارد تومان عرضه اوراق داشته باشد. به گفته درویش‌زاده برای این بخش از اوراق مشارکت نیز 10 پروژه در مناطق مختلف تهران تعریف شده است.

درویش‌زاده ادامه داد: فروش متری مسکن نیز در 3 مرحله انجام شده و تا دهه فجر نحوه دریافت واحدهای ساخته شده اعلام می‌شود. وی افزود: در طرح خانه به جای خانه نیز که ساخت 2 هزار واحد تعهد شده بود تا‌کنون 1326 واحد تحویل داده شده و بقیه آن تا پایان سال تحویل خواهد شد.


منبع خبر : همشهری

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.