جزئیات بیشتر از مبایعه‌نامه‌های جدید

در حالی‌كه نهاد تنظیم سند رسمی برای املاك معامله شده، هنوز مبایعه‌نامه‌های جدید را قبول نكرده و حتی نسبت به آن موضع‌گیری كرده است، مسوولان اتحادیه مشاوران املاك تاكنون بنگاه‌های مسكن در سه منطقه تهران را به این مبایعه‌نامه‌ها مجهز كرده‌اند و قصد دارند حداكثر تا عید فطر، تنظیم قراردادهای ملكی در مبایعه‌نامه‌های جدید را سراسری كنند

0 نظر

پنج‌شنبه گذشته كلیه مشاوران املاك منطقه 5 تهران در یك كلاس آموزشی، تجهیزات لازم را برای انجام معامله به شیوه جدید دریافت كردند.
رییس اتحادیه مشاوران املاك در این نشست، جزئیات بیشتر از مبایعه‌نامه‌های جدید را اعلام كرد و گفت: كاغذهای مبایعه‌نامه‌های جدید از جنس كاغذهای امنیتی است به این صورت كه هولوگرام موجود روی آن با گرمای دست برای چند ثانیه محو و مجددا ظاهر می‌شود. همچنین با عكس گرفتن از باركد موجود روی آن، می‌توان به جزئیات نوشته شده روی مبایعه‌نامه كه مشخصات معامله را دربر دارد، دسترسی پیدا كرد.
این كاغذها باید حتما از طریق اتحادیه، در اختیار بنگاه‌ها قرار بگیرد و داخل پرینترهای بنگاه‌ها قرار داده شود.
مصطفی قلی خسروی افزود: پس از آموزش فراگیر طرح پرینتی شدن مبایعه‌نامه‌ها، این طرح پایان ماه رمضان، در كلیه مناطق تهران اجرا خواهد شد.
وی تصریح كرد: با آمدن مبایعه‌نامه‌های جدید، قلم و خودكار از بازار مسكن كنار می‌رود.
سرمایه‌دارها از دست ما ناراحتند
رییس اتحادیه مشاوران املاك در ادامه به ناراضی بودن برخی از سرمایه‌گذاران در بازار مسكن اشاره كرد و گفت: به‌طور یقین اگر قیمت مسكن پایین بماند به نفع ما است، چون تعداد خرید و فروش‌ها زیاد می‌شود. اما در این میان سرمایه‌دارها از دست ما ناراحتند كه چرا ما مدام كاهش قیمت را تبلیغ می‌كنیم و نمی‌گذاریم آنها به سودهای زیاد دست پیدا كنند.


منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.