اصلاح مصوبه تشکیل سامانه اطلاعات املاک و مستغلات

هیات وزیران در جلسه مورخ 29/9/1388 با توجه به نظر رییس مجلس شورای اسلامی، تصویب‌نامه مورخ 21/10/1387 در خصوص تشکیل سامانه اطلاعات املاک و مستغلات را اصلاح کرد

0 نظر
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس مصوبه دولت، در شهرها و مناطقی که صدور شناسنامه هوشمند املاک و مستغلات آنها به اتمام برسد، دستگاههای اجرایی (وزارتخانه‌های مسکن، بازرگانی، دادگستری، کشور و اقتصاد) موظفند هنگام ارایه هرگونه خدمات، اطلاعات شناسنامه هوشمند ملک را بروزرسانی کنند.
همچنین، دفاتر اسناد رسمی مکلفند در زمان ثبت معاملات راجع به عین یا منفعت املاک و مستغلات اعم از بیع، اجاره، وکالت، هبه، صلح و غیره، هویت اشخاص حقیقی و حقوقی را با شماره ملی که به وسیله سازمان ثبت احوال کشور و شناسه اشخاص حقوقی که توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اختیار قرار می‌گیرد، طبق قوانین و مقررات احراز کنند و اطلاعات معاملات یادشده را به ترتیبی که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور براساس ماده (131) قانون برنامه چهارم توسعه تعیین کرده و می‌کند در سیستم رایانه‌ای سازمان وارد و ثبت کنند تا از طریق این سیستم به سامانه هوشمند املاک و مستغلات منتقل شود.
بر اساس بند دیگر این مصوبه، از زمانی که اداره‌های امور مالیاتی هر منطقه، سامانه الکترونیکی جهت پاسخگویی به استعلامهای دفاتر اسناد رسمی نصب کنند، دفاتر اسناد رسمی باید فرآیند استعلام از اداره‌های امور مالیاتی مذکور را از طریق این سامانه به انجام برسانند. این مصوبه در تاریخ 21 دی 1388 توسط محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است.

منبع خبر : خبرگزاری ایسکانیوز

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.