تصحیح مقررات ملی ساختمان آغاز شد

معاون شهردار تهران از آغاز اصلاح و به روز‌رسانی مقررات ملی ساختمان خبر داد

0 نظر

هیربد معصومی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: کمیته ویژه‌ای کار اصلاح مقررات ملی ساختمان،به روز رسانی،  بازنگری و تصحیح مبحث 2 قانون مقررات ملی ساختمان (مقررات اداری نظام مهندسی) را آغازکرده است.

این اقدام به گفته معصومی به‌منظور تطبیق مقررات ملی ساختمان با نیازهای روز ساخت و ساز در پایتخت صورت می‌گیرد. وی همچنین از واگذاری همه مراحل صدور پیش‌نویس پروانه وگواهی به دفاترخدمات الکترونیک خبر داد و افزود: انجام مراحل صدور پیش‌نویس پروانه و گواهی از 25 مهرماه در اختیار دفاتر خصوصی خدمات الکترونیکی شهر قراری‌گیرد.

معصومی همچنین با اشاره به تدوین بخشنامه رعایت اصول و معیارهای معماری ایرانی اسلامی،  اظهار کرد: این بخشنامه در آینده نزدیک به شهرداری مناطق 22 گانه ابلاغ خواهد شد.براساس این بخشنامه، انجام ساخت وسازها براساس اصول و معیارهای معماری ایرانی اسلامی و به‌ویژه بحث رعایت حریم درساخت وسازها تدوین شده است.

 مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران دراین باره با اشاره به اینکه هویت هر ملت در معماری و فرهنگ آن کشور نهفته است، گفت: در گذشته به‌دلیل ادغام معماری کشورهای یونان و روم با معماری اسلامی، در کشور ما سبک ارزنده‌ای از معماری به جامعه جهانی عرضه شد اما در حال حاضر کشور ما از فقر هویت و معماری اسلامی رنج می‌برد و ساختمان‌هایی ساخته می‌شود که در ساخت آن به معماری ایرانی اسلامی توجه نمی‌شود.

چمران با اشاره به عدم‌هماهنگی بسیاری از ساختمان‌های دولتی با هویت و فرهنگ اسلامی بیان کرد: این ساختمان‌ها دارای هویت و فرهنگ غربی بوده و باعث از دست رفتن هویت فرهنگی و معماری ایرانی می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران عدم‌رعایت استانداردهای ایمنی و سایر استانداردها را از دیگر نواقص ساخت و ساز در کشور دانست وخواستاراستفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا برای ساخت و ساز مطابق با فرهنگ و معماری اسلامی شد.


منبع خبر : همشهری

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.