سازمان مسکن شهرسازی باید از طرح مسکن مهر حذف شود

مدیر عامل اتحادیه مسکن مهر استان تهران گفت: سازمان مسکن و شهرسازی عامل اصلی تاخیر در تحویل زمین به شرکت‌های تعاونی است، بنابراین اگر قرار به تغییر مدیریت طرح مسکن مهر باشد سازمان مسکن شهرسازی باید حذف شود

0 نظر

سجاد حاجی علیانی گفت: سازمان مسکن و شهرسازی عامل اصلی تاخیر در تحویل زمین به شرکت‌های تعاونی است و جالب این است که مسئولان وزارت مسکن و شهرسازی عامل تاخیر را سوء مدیریت شرکت‌های تعاونی ذکر کرده‌اند که این مدعا عاری از حقیقت است.
وی اظهار داشت: اگر قرار به تغییر مدیریت طرح مسکن مهر باشد، شرکت‌های تعاونی نباید حذف شوند بلکه باید سازمان مسکن شهرسازی حذف شود.
وی افزود: سازمان مسکن شهرسازی مشخص کند به چند تا از شرکت تعاونی‌های مسکن مهر زمین تحویل داده است که آنان به واسطه سوء مدیریت نتوانسته باشند شروع به ساخت کنند.
حاجی علیانی ادامه داد: سازمان مسکن و شهرسازی پس از گذشت 2 سال از طرح مسکن مهر شروع به واگذاری زمین به اتحادیه‌ها و شرکت‌های خدمات پشتیبانی جهت آماده سازی نموده است که بعنوان مثال زمین‌های پاکدشت به تازگی تحویل شده است و بلافاصله توسط اتحادیه عملیات آماده سازی شروع شده و سرعت آن بسیار مناسب بوده است.
وی تاکید کرد: در شهر جدید هشتگرد زمین کمتر از یکسال است که به شرکت خدمات - پشتیبانی تحویل شده و در چند ماه آینده زمین به شرکت‌های تعاونی جهت ساخت و ساز تحویل می‌شود.
مدیر عامل اتحادیه مسکن مهر استان تهران به تجربه ناموفق پروژه‌های اجاره به شرط تملیک که مجری آن سازمان مسکن شهرسازی بود و هنوز هم بسیاری از آنها با گذشت 10 سال به اتمام نرسیده اشاره کرد و گفت: برای مثال باید از پروژه اجاره به شرط تملیک پیشوای ورامین نام برد که به تازگی به صورت نیمه کاره تحویل اتحادیه مسکن مهر ورامین جهت تکمیل و واگذاری به متقاضیان مسکن مهر شده است.

*سرنوشت بانک توسعه تعاون با انصراف متقاضیان مسکن مهر چه می‌شود

مدیر عامل اتحادیه مسکن مهر استان تهران گفت:‌ طرح واگذاری زمین در قالب گروه‌های 5 تا 3 نفره به متقاضیان مسکن مهر موجب انصراف شمار زیاد متقاضیان خواهد شد چرا که آنان میل، تجربه و توانایی کافی را جهت ساخت ندارند.
سجاد حاجی علیانی افزود: چنانچه طرح اجرا شود شاهد انصراف پرشمار متقاضیان و هجوم برای باز پس‌گیری مبلغ 10 میلیون ریال آورده خویش خواهند شد.
وی تصریح کرد:صندوق تعاون کشور که مبالغ 10 میلیون ریال آورده متقاضیان مسکن مهر در تبدیل آن به بانک توسعه تعاون نقش بسزایی داشت باید این مبالغ را در صورت انصراف عودت دهد.


منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.