رونق مسکن مي‌آيد اما گراني نه

علي نيکزاد با اشاره به اينکه برمبناي طرح جديد قرار است واحدهاي نوساز موجود در شهرها در قالب مسکن مهر به متقاضيان واگذار شود، گفت: با توجه به اینکه از همه ظرفیت‌ها در بخش مسکن استفاده می‌کنیم، امیدواریم رونق در این بخش ایجاد شود

0 نظر
وزیر مسکن و شهرسازی افزود: از همه واحدهای مسکونی مناسب انبوه‌سازان برای طرح مسکن مهر استفاده و زمین آنها را هم با روش تهاتر، کارشناسی می‌کنیم.
نیکزاد درباره نحوه پرداخت وام این واحدها نيز افزود: وام آنها را در جهت کسانی که فرم «ج» آنها سبز است و از تسهیلات دولتی، زمین، آپارتمان و وام استفاده نکرده‌اند برای رعایت عدالت اجتماعی در اختیارشان قرار می‌دهیم.
نیکزاد گفت: بخشی هم در جهت پاسخگویی برای یک‌میلیون واحدی که در سال 1389 به نیازهای انباشته گذشته اضافه خواهد شد، با تجدیدنظر در منابع و با حضور مجدد کسانی که در بخش مسکن سرمایه‌گذاری می‌کنند تخصیص می‌یابد تا بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم.
به گزارش واحد مرکزي خبر، نیکزاد با تشریح اقدامات و ظرفیت‌هايی که در حال حاضر در بخش مسکن وجود دارد، گفت: با سازوکار مترمربع و قیمت مقطوع و کیفیت خوب و زمان مشخص با انبوه‌سازان قرارداد می‌بندیم و ساخت و پرداخت آنها را تضمین می‌کنیم.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری انبوه‌سازان افزود: این افراد تعدادی واحد مسکونی ساخته‌اند که این واحدها در حد الگوی مصرف مسکن است؛ زمین این واحدها به روش تهاتر با اعیانی تبدیل به مسکن مهر می‌شود و واگذاری‌ها را به مردم به صورت واحد‌های تک تا چهار واحدی انجام می‌دهیم تا عملیات احداث را آغاز کنند.
نیکزاد گفت: اگر افرادی بتوانند تعاونی تشکیل دهند و سریعا عملیات احداث را آغاز کنند، به آنها هم زمین داده می‌شود.
1/5‌ ميليون واحد مسکوني روي دوش وزارت مسکن
وزیر مسکن و شهر‌سازی افزود: اجرای این سیاست‌ها و برنامه‌ها سبب خواهد شد در تولید مسکن انبوه و پاسخ به نیاز کسانی که در مسکن مهر نام‌نویسی کرده‌اند موفق عمل کنیم تا رونقی در بخش مسکن به وجود آید و این به معنای گران شدن مسکن نیست.
نیکزاد گفت: این اقدامات نشان آن است که ما می‌خواهیم در بخش مسکن با توجه به نیاز انباشته یک و نیم میلیون واحدی که در حال حاضر بر دوش وزارت مسکن است، با حداکثر استفاده از منابع، زمان و روش‌های مختلف و استفاده از توان بخش خصوصی، انبوه‌سازان و تعاونی‌ها، تولید انبوه کنیم، بنابراین بعید می‌دانم در بخش زمین و مسکن شاهد گرانی باشیم.
به گزارش دنيا‌ي‌اقتصاد وزارت مسکن در کابينه دهم برنامه‌هايي براي بهبود اوضاع مسکن مهر و همچنين رونق بخشيدن به ساخت و ساز تعريف کرده است.
اين برنامه‌ها اگرچه هنوز جنبه اجرايي به خود نگرفته‌اند و اين احتمال هست که در مرحله اجرا با مشکلاتي مواجه شود، اما به ظاهر مناسب هدف‌گذاري‌ها تعريف شده است.
محور اين برنامه‌ها سرعت بخشيدن به طرح مسکن مهر از يک سو و فروش راحت واحدهاي ساخته شده در بازار مسکن است.
به طوري که قرار است واحدهاي نوساز رسوب شده در بازار مسکن از طريق وام 14ميليوني و حذف قيمت زمين و تبديل آن به اجاره 99ساله به متقاضيان مسکن مهر واگذار شود.
اين باعث مي‌شود اولا مردم با شرايط ويژه صاحب‌خانه شوند و دوما بازار انبوه‌سازان از ناحيه فروش دچار رونق شود.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.