تامین مسکن 30 میلیون نفر از جمعیت کشور به بنیاد مسکن محول خواهد شد

مهندس نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی گفت: براساس برنامه وزارت مسکن و شهرسازی و با مساعدت دولت و مجلس تامین مسکن بیش از 30 میلیون نفر از جمعیت کشور به بنیاد مسکن محول خواهد شد

0 نظر
مهندس نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی گفت: براساس برنامه وزارت مسکن و شهرسازی و با مساعدت دولت و مجلس تامین مسکن بیش از 30 میلیون نفر از جمعیت کشور به بنیاد مسکن محول خواهد شد.
علی نیکزاد صبح دیروز در دیدار از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در جمع مدیران، کارکنان و روسای شرکت های تحت پوشش این بنیاد گفت، فعالیت های بنیاد مسکن را در طول دوره دولت نهم بسیار درخشان توصیف کرد و افزود: دولت بنا دارد از توانمندی های این نهاد جهت توسعه بیشتر بخش مسکن کشور استفاده کند.
مهندس نیکزاد با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای دفاع مقدس، بنیاد مسکن را در نزد افکار عمومی و خواص جامعه دارای جایگاهی پربرکت دانست که دلیل آن نیز توجه ویژه امام خمینی به تامین مسکن محرومان و تاسیس بنیاد مسکن می باشد. وی همچنین خدمات صادقانه بنیاد مسکن به روستائیان را دیگر مزیت بنیاد مسکن به سایر سازمان ها دانست.
مهندس نیکزاد با بیان این مطلب که در پر متقاضی ترین زمان ممکن (برای مسکن) ماموریت ایشان در وزارت مسکن و شهرسازی آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد که بتواند بار مشکلات مسکن در کشور را به سر منزل مقصود برساند.
وزیر مسکن و شهرسازی دولت دهم در بخش دیگری از سخنان خود توسعه روستاها را جزو برنامه های دولت نهم و شخص رئیس جمهور دانست که در سفرهای استانی هم یکی از محورهای اساسی کاری هیات دولت بود که در دولت دهم نیز با حجم بیشتر ادامه خواهد داشت.
نیکزاد با اشاره به ارایه طرح دولت نهم مبنی بر تامین مسکن مقاوم روستائیان براساس مطالعات و آمار گفت: عده ای در ابتدا این مطلب را غیر ممکن می دانستند.
وی با اشاره به تجربه خود در زمان استانداری استان اردبیل گفت: ولی بنیاد مسکن با تکیه بر تعهد و منابع انسانی کارشناسی این موضوع را به واقعیت تبدیل کرد.
نیکزاد با بیان این مطلب که مردم مشکلی در باب ساخت مسکن روستایی ندارند و تنها از عدم دریافت تسهیلات گله مند هستند، گفت: با برگزاری جلسه شورای عالی مسکن و دعوت از مدیران عامل بانک ها می توان جلوی تکرار تلخی های گذشته را گرفت.
وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به موفقیت بنیاد مسکن در زمینه اشتغال و مسکن بیش از20 میلیون روستایی کشور در سالهای اخیر افزود: طرحی در وزارت مسکن در حال نهایی شدن است که براساس آن و با نظر مساعد دولت و مجلس شورای اسلامی ، تامین مسکن بالغ بر 30 میلیون ایرانی به بنیاد مسکن محول خواهد شد زیرا دولت در نظر دارد کارها را به مجموعه‌هایی که امتحان شان را پس داده اند بسپارد.
مهندس نیکزاد تاکید کرد که بنیاد مسکن می بایستی همچنان با اقتدار طرح های توسعه مسکن روستایی، طرح های هادی روستایی و سند دار کردن اراضی روستایی و نیز بهسازی روستاهای نمونه گردشگری را ادامه دهد.
وی همچنین با اشاره به این که در حال حاضر با اوج میزان تقاضای مسکن در کشور مواجه هستیم، گفت: مسئولین ارشد نظام نیز انتظار دارند که این نیازها به سرعت پاسخ داده شود و با توسعه فعالیت های بنیاد مسکن به بخش مسکن شهری وزارت مسکن؛ براساس سیاست های دولت مبنی بر محرومیت زدایی از فعالیتهای بنیاد مسکن، قاطعانه حمایت می کند.

منبع خبر : خبرگزاری ایسکانیوز

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.