فروش قسطی املاک لوکس توسط بانک‌ها

فروش واحدهای مسکونی در مناطق خوش‌ آب‌وهوا و مرتفع تهران با قیمت پایه متری 3میلیون و 600هزار تا 4میلیون و 100هزار تومان بانک‌ها ویلاهای شمال را در نوبت فروش گذاشته‌اند قیمت کل هر ویلا براساس پایه تعیین شده به طور متوسط 175 میلیون ریال است

0 نظر
دور چهارم عرضه املاک مازاد 10 بانک بزرگ کشور، متفاوت‌تر از سه دوره قبلی برگزار می‌شود. مهمترین ویژگی فروش پاییزه املاک غیر ضروری بانک‌ها، لوکس و مسکونی بودن این املاک است.
در چهارمین مزایده املاک بانک‌های دولتی که از ابتدای مهرماه آغاز شده و با بازگشایی پاکات در روز 20 مهر به پایان می‌رسد، حق انتخاب‌های متنوعی نیز برای خریدار جهت پرداخت پیش‌بینی شده است؛ به‌طوری‌که متقاضیان می‌توانند از 50 تا 80درصد از ارزش ملک را به‌صورت اقساط 24 تا 36 ماه بپردازند. در مزایده سوم که مردادماه برگزار شده بود، نهایت سقف پرداخت قسطی، معادل 70درصد ارزش ملک بود.
به نظر می‌رسد، نماینده بانک‌های دولتی در فروش املاک مازاد، این بار تصمیم دارد برای خریداران در بازار مسکن، فضای جدیدی را فراهم کند تا بلکه فروش این املاک بازدهی بیشتری نسبت به سه دوره قبلی داشته باشد.
در چهارمین مزایده املاک بانک‌های کشاورزی، صنعت و معدن، تجارت، ملت، سپه، ملی، صادرات، مسکن، رفاه و توسعه صادرات 396 ملک مسکونی، اداری و تجاری به ارزش بیش از 1400 میلیارد ریال برای فروش عرضه شده است که 17درصد این املاک در شهر تهران است.
همچنین 16درصد از این املاک در استان‌های شمالی است که عمده آنها ویلاهای در حال ساخت است.
ویژگی تعدادی از املاکی که بانک‌ها برای فروش پاییزه انتخاب کرده‌اند قابل توجه است. این املاک اغلب مسکونی است و برخی از آنها احتمالا محل زندگی مدیران ارشد بانک‌ها بوده است.
از 68 ملک عرضه شده در تهران، 4 واحد مسکونی لوکس در فرمانیه است که این واحدها مساحت 460 متر مربعی دارند و آپارتمان آنها دارای استخر، سونا و جکوزی است.
قیمت پایه مزایده برای واحدهای فرمانیه حدود یک میلیارد و 800میلیون تعیین شده که البته برای هر واحد به نسبت متراژ، این قیمت دقیق اعلام شده است. بنابراین واحدهای مسکونی فرمانیه متعلق به بانک‌ها قرار است متر مربعی حدود 3میلیون و 600هزار تا 4میلیون تومان به فروش برسد.
مزایده مابقی املاک بانک‌ها در شهر تهران با قیمت نزدیک به عرف بازار به اجرا گذاشته شده است؛ به عنوان مثال برای واحدهای مسکونی حوالی منطقه انقلاب قمیت پایه براساس متر مربع حدود یک میلیون و 100هزار تومان تعیین شده است.
فروش ویلاهای شمال با 20درصد نقد
بانک‌های دولتی بیش‌ از 30 دستگاه از ساختمان‌های ویلایی‌شان در استان مازندران را در مزایده پاییزه عرضه کرده‌اند. همه این ویلاها نیمه‌ساز بوده و فروش آنها به‌صورت 20درصد نقد و 80درصد اقساط بلندمدت است که باید در 36 ماه بعد از انجام معامله، پرداخت شود.
حدود قیمت پایه تعیین شده برای فروش این ویلاها بین 15 تا 30 میلیون تومان تعیین شده است.
ویلاهای نیمه‌ساز بانک‌ها در بهشهر واقع شده است.
در استان گیلان اما املاک از نوع آپارتمان است و اغلب آنها در رشت واقع است.
به گزارش دنیای‌اقتصاد، از 396 فقره ملک شرکت داده شده در مزایده پاییزه 10 بانک دولتی، 68 ملک از تهران، 20 ملک از گیلان، 43 ملک از مازندران، 5 ملک از زنجان، 47 ملک از خراسان رضوی، 5 ملک از خراسان جنوبی، یک واحد تجاری از یزد، 11 ملک از اصفهان، 9 ملک از خوزستان، 9 ملک از اردبیل، 10 ملک از آذربایجان‌غربی، 10 ملک از آذربایجان‌شرقی، 4 ملک از ایلام، 10 ملک از فارس، 14 ملک از مرکزی، 8 ملک از کردستان، یک ساختمان تجاری-مسکونی از کهکیلویه و بویراحمد، 7 ملک از قزوین، 5 ملک از قم، 2 ملک از بوشهر، 26 ملک از هرمزگان، 13 ملک از همدان، 17 ملک از کرمانشاه، 15 ملک از کرمان، 4 ملک از گلستان، 16 ملک از سمنان، 3 ملک از چهارمحال و بختیاری و 8 ملک از سیستان و بلوچستان عرضه شده است.
در دوه سوم از مزایده املاک مازاد بانک‌ها که مردادماه برگزار شد از 451 ملک عرضه شده، 38 متقاضی برای خرید آنها مراجعه کرد.
در مزایده اول و دوم نیز به ترتیب 293 و 291 ملک مازاد عرضه شد.
سهم هر بانک از مزایده
در مزایده پاییزه املاک مازاد بانک‌ها، بخشی از املاک بانک‌های ملی، سپه، صنعت‌ومعدن، مسکن، توسعه صادرات و کشاورزی به مزایده گذاشته خواهد شد.‌ از مجموع کل املاک قابل‌مزایده، 168‌ملک مربوط به بانک ملی، ‌51ملک مربوط به بانک سپه،‌ 73‌ملک متعلق به بانک مسکن، ‌54 ملک مربوط به بانک صنعت‌ومعدن، 28 ملک متعلق توسعه صادرات و 22 ملک متعلق به بانک کشاورزی است.
مجموع فروش املاک مازاد بانک‌ها در سه دوره گذشته 78 ملک باارزش بیش از 220‌میلیارد ریال بوده و شرکت‌کنندگان در دوره‌های اول، دوم و سوم به ترتیب 22، 91 و 58‌نفر بوده‌اند.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.