قیمت مسکن افزایش نخواهد یافت

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مسکن تاکید کرد: بازار مسکن به ثبات خوبی رسیده است و با توجه به عبور از فصل تابستان و جابجایی اجاره نشینان، قیمت مسکن قطعا افزایش نخواهد یافت

0 نظر

مصطفی قلی خسروی درمصاحبه با واحد مرکزی خبر با اشاره به کاهش 20 تا 35 درصدی درصدی قیمت مسکن در نقاط مختلف کشور درمقایسه با پارسال گفت: عده‌ای شایعه    می‌کردند که بعد از انتخابات، قیمت مسکن افزایش می‌یابد، اما دولت و مسئولان با هوشیاری در بازارمسکن عمل می‌کنند و حمایت از طرف تولید مسکن به ساماندهی و ثبات بیشتر این بازارکمک خواهد کرد.

وی افزود: دولت می‌تواند با اختصاص تسهیلات ساخت مسکن به انبوه سازان به تقویت عرضه در این بازار کمک کند و در ادامه این تسهیلات از طریق انبوه سازان به خریداران واگذار شود.

قلی خسروی گفت: با توجه به اینکه فساد مالی به ویژه خرید و فروش وام بانکی درعرصه انبوه سازی وجود ندارد این رویکرد می‌تواند به کنترل قیمت مسکن هم کمک کند.

وی خواستار وضع مالیات بر زمین‌های مسکونی، خانه‌های کلنگی و خالی شد و گفت: باید طرح‌های توسعه تولید مسکن تقویت شود.

قلی خسروی افزود: قیمت مسکن دربازارمعاملات مسکن در نیمه نخست سال روند کاهشی داشته است و در مقایسه با مدت مشابه پارسال 30درصد کاهش دارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور پیش‌بینی کرد اواخر فصل پاییز روند خرید واحدهای مسکونی کلنگی برای ساخت وساز آغاز شود که تا حدودی فعالیت در این بخش را رونق خواهد بخشید.

قلی خسروی تصریح کرد: دوران رشد قیمت مسکن به شکل بی رویه بسر رسیده و دولت با تسلط بر بازارآهن و سیمان و اجرای سیاست مسکن مهر که در دوره وزیر جدید مسکن و شهرسازی نیز با جدیت دنبال می‌شود، بازار را کنترل خواهد کرد.


منبع خبر : همشهری

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.