گزارش آسوشیتدپرس از رونق نصفه‌ونیمه مسکن آمریکا

گرچه بازار مسکن آمریکا طی ماه جولای با ثبات و آرامش نسبی روبرو شده و میزان فروش مسکن در این ماه افزایش خوبی داشته ولی فروشندگان مسکن در این کشور همچنان مشتری چندانی برای املاک خود پیدا نمی کنند

0 نظر
 به نقل از آسوشیتدپرس ، به نظر می رسد خریداران مسکن در آمریکا همچنان منتظر کاهش بیش از پیش قیمت مسکن هستند . بر اساس تازه ترین آمارها تابستان امسال ، آژانسهای مسکن در آمریکا خیلی شلوغ و پر رفت و آمد بوده و سیاستهای دولت در زمینه کاهش نرخ بهره و همچنین افت قیمت مسکن موجب برقراری ثبات نسبی در بازار مسکن شده است .
کارشناسان اقتصادی آمریکا به شدت نگران ادامه روند نزولی قیمت مسکن هستند چرا که بخش زیادی از سرمایه و دارایی مردم آمریکا به صورت ملک نگه داری می شود و کاهش قیمت مسکن به معنای افت شدید ارزش دارایی مردم خواهد بود . گرچه میزان فروش مسکن در آمریکا طی ماه جولای 7.2 درصد رشد داشته ولی میزان عرضه مسکن نیز در این مدت با رشد 7.3 درصدی به بیش از 4 میلیون واحد مسکونی رسیده است .
در صورت ادامه این روند بیش از 9.4 ماه زمان خواهد برد تا عرضه کنونی مسکن در آمریکا به فروش برسد . در واقع عرضه مسکن در آمریکا بیش از تقاضا است . میانگین قیمت مسکن در آمریکا طی ماه جولای به 178400 دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 15.1 درصد کاهش نشان می دهد .
کارشناسان اقتصادی بر این باورند که بازگشت ثبات و آرامش کامل به بازار مسکن و آغاز روند صعودی قیمتها به زمان زیادی نیاز خواهد داشت . مهمترین مشکل افزایش بی خانمانهای آمریکایی است که به علت افزایش بیکاری قادر به پرداخت اقساط و بدهی های بانکی نیستند . بر اساس آمارهای رسمی ، بیش از 31 درصد فروشندگان مسکن در آمریکا طی ماه جولای از روی اجبار خانه های خود را معامله کرده اند . مساله دیگر اینکه گرچه نرخ بیکاری آمریکا از 9.5 درصد به کمتر از 9.4 درصد رسیده ولی روند بیکاری در اقتصاد این کشور متوقف نشده است . در هفته منتهی به 15 اوت تعداد بیکاران آمریکایی با 15 هزار نفر افزایش به بیش از 576 هزار نفر رسیده است .
تحولات بازار کار بی شک بر عرضه و تقاضای مسکن تاثیر گذار خواهد بود . افزایش بیکاری ریسک از دست دادن خانه را در آمریکا افزایش خواهد داد . برخی کارشناسان بر این باورند که عرضه و تقاضای مسکن در آمریکا طی سال 2010 به تعادل خواهد رسید.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.