مالیات بر ارزش افزوده براي املاک تهران معلق ماند

لایحه مالیات بر ارزش افزوده املاک برای دومین بار در دویست و سیزدهمین جلسه غیر علنی شورای شهر تهران معلق ماند و معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران موظف شد که ظرف مدت دو ماه این لایحه را مجددا بررسی کرده و پس از اتمام موعد مقرر نتایج را مجددا به شورا اعلام کند

0 نظر

هیربد معصومی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران  گفت: به دنبال جلسه دیروز شورا مقرر شد که اینجانب به همراه رسول خادم، رییس کمیسیون برنامه و بودجه طی جلساتی به بررسی مسائل پیرامون بحث مالیه طرح جامع تهران در مورد مالیات بر ارزش افزوده بپردازیم و این لایحه بار دیگر در 2 ماه آینده با استناد به راهبردهای طرح جامع ارائه شود.
وی در ادامه افزود: تا زمان ارائه این لایحه مالیات‌ها طبق روال گذشته از شهروندان اخذ مي‌شود، ولی در نظر داریم در طرح جدید تسهیلات ویژه‌ای چون معافیت از مالیات برای املاک متراژ پایین، کم کردن ضرایب مالیاتی و... را برای اقشار کم درآمد در نظر بگیریم و جزئیات بیشتر این تسهیلات بعد از اتمام این طرح اعلام مي‌شود.
این در حالی است که طبق تعاریف جدید شهرداری املاکی که در کنار پروژه‌های شهری قرار گرفته و کاربری آنها تغییر پیدا کرده و به دنبال این روال ارزش ملک آنها نیز افزایش یافته قرار است، مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شود و مالکین موظفند درصدی از میزان مابه‌التفاوت ملک خود را قبل و بعد از تغییرات منطقه‌ای به شهرداری ناحیه پرداخت کنند.
روز گذشته پس از ارائه لایحه مالیات بر ارزش افزوده اعضای شورای شهر با آن مخالفت کرده و خواستار تجدید نظر در این لایحه شدند.
خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر در این باره توضیح داد: دستورالعمل مالیات بر ارزش افزوده متوجه املاکی مي‌شود که کاربری آنها به دلیل شرایط منطقه‌ای و پروژه‌های شهرداری تغییر و قیمت ملک افزایش پیدا کرده است و مالکین باید به ازای این ارزش افزوده عوارضی را به شهرداری پرداخت کرده و کاربری ملک خود و حقوق شهر را تا ابد تغییر دهند که این مساله با مخالفت اعضای شورای شهر مواجه شد.
به گفته خسرو دانشجو رویکردهای طرح جامع برای ایجاد درآمدهای پایدار این بود که روش اخذ درآمدها را تغییر دهیم و مقرر شد مدل جدید اخذ مالیات بر ارزش افزوده یا روش‌های جایگزین آن ظرف دو ماه با همکاری شورا و معاونت معماری و شهرسازی مجددا ارائه شود.


منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.