ساختمان‌های روی زمین‌ کشاورزی تخریب می‌شوند

استاندار تهران از ابلاغ بخشنامه‌ای به بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها خبر داد که بر اساس آن و در راستای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی دیگر به جریمه اکتفا نشده، بلکه ساختمان احداث شده، تخریب و قلع و قمع می‌شود

0 نظر
 مرتضی تمدن در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی‌ و توسعه استان تهران در جمع خبرنگاران، تغییر کاربری اراضی کشاورزی را به دو صورت قانونی و تصاحب غیرقانونی عنوان و اظهار کرد: برای جلوگیری از تغییر کاربری‌ها محدودیت‌هایی قائل می‌شویم، به طوری که براساس بخشنامه ابلاغی به بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها، از آن‌ها خواسته‌ایم تنها به جریمه اکتفا نکنند، چرا که برخی حاضرند در زمین کشاورزی ساخت و ساز انجام بدهند و درصدی نیز جریمه بپردازند. بنابراین بسیاری با این جریمه‌ها، مجوز تخلف کردن دریافت می‌کنند.
وی اضافه کرد: لذا به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها اعلام کردیم، از این پس این افراد را جریمه نکنند، بلکه ساختمان را تخریب و قلع و قمع کنند.
استاندار تهران با اشاره به مساحت 18‌هزار و 814 کیلومتر مربعی استان تهران، اظهار کرد که تنها 1/17درصد از مساحت استان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهند، این در حالی است که هر روز به دلیل احداث مناطق مسکونی و فضاهای ساختمانی در این اراضی شاهد کاهش مساحت زیرکشت هستیم.
تمدن با طرح کردن بحث محدودیت منابع آب کشاورزی استان، اعلام کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده، 50‌درصد از آب مصرفی بخش کشاورزی پرت می‌شود، لذا افزایش راندمان و بهره‌وری از آب در بخش کشاورزی را نیز باید پیگیری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین افزایش میزان اشتغال در بخش کشاورزی نیز از جمله برنامه‌هایی است که باید پیگیری شود، چرا که در حال حاضر حدود 3‌درصد افراد در بخش کشاورزی استان مشغول به فعالیت هستند.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.