سند پارکینگ بیاورید، پایان کار بگیرید

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران گفت: به این ترتیب جریمه‌ای که در گذشته متوجه کسانی که پارکینگ واحد خود را تامین نمی‌کردند، حذف و منتفی شده است، اما در عین حال واحدهای مسکونی، اداری، تجاری و خدماتی برای دریافت پایان کار، حتما باید دارای پارکینگ باشند

0 نظر

هیربد معصومی در توضیح این خبر افزود: این در حالی است که شهرداری‌های مناطق براساس تکالیف و راهبردهای طرح جامع مکلفند برای افرادی که به هر دلیلی امکان تامین پارکینگ ندارند، در فواصل مشخصی، پارکینگ‌های عمومی تامین کنند.
معاون شهرسازی و معماری در ادامه یادآور شد: با رایزنی‌ صورت گرفته با اداره کل ثبت اسناد استان تهران، هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شده است، تا بدین ترتیب برای هر واحد پارکینگ‌ خصوصی، یک فقره سند صادر شود و هر فردی بتواند یکی از پارکینگ‌ها را همراه با سند خریداری کند. معصومی گفت: بر این اساس در مکان‌هایی که افراد با کمبود دو یا سه پارکینگ مواجه می‌شوند، باید از این پارکینگ‌ها خریداری کنند، اعلام کرد: چنین افرادی با ارائه سند پارکینگ خود می‌توانند، از شهرداری پایان کار دریافت کنند.
وی درباره تسهیلات شهرداری تهران برای ساخت پارکینگ سنددار توسط بخش خصوصی به ایسنا گفت: شهرداری به تمام زمین‌ با هر نوع کاربری، اجازه ساخت پارکینگ می‌دهد، این در حالی است که مجوز شهرداری صرفا برای ساخت پارکینگ صادر می‌شود و سرمایه‌گذاران نمی‌توانند طبقات بالای پارکینگ را به کاربری تجاری یا مسکونی تبدیل کنند.
معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران، با بیان اینکه برای صدور سند پارکینگ‌ها اعلام آمادگی کرده‌ایم، در این‌باره که آیا سند دار شدن پارکینگ‌ها تا پایان امسال عملیاتی می‌شود یا خیر؟ تصریح کرد: این امر به استقبال و مشارکت سرمایه‌گذاران و شهروندان بستگی دارد.
معصومی با پیش‌بینی اینکه اجرای چنین برنامه‌ای توسط بخش خصوصی می‌تواند جزو سرمایه‌گذاری‌ سودآور باشد، عنوان کرد: در برخی از مناطق تهران، همچون منطقه یک، واحدهای پارکینگ اضافی تا 50 و حتی 60‌میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد، خرید پارکینگ همراه با سند در مناطق شمالی کار پرسودی باشد.
به گفته معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران، اولویت اقدام شهرداری برای تامین پارکینگ با مناطق کم برخوردارتر یا جنوبی شهر تهران است.
وی درباره تدابیر شهرداری در راستای تامین پارکینگ مناطق جنوبی و کم‌برخوردار، گفت: شهرداری می‌تواند زمین را تامین و با یافتن سرمایه‌گذار و مشارکت با آنها پارکینگ‌های عمومی را تامین و توسعه دهد.
معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران، با تاکید دوباره بر اینکه شهرداری افراد را ملزم می‌کند تا ساختمان‌هایشان حتما دارای پارکینگ باشند، خاطرنشان کرد: مخصوصا واحدهای تجاری که باید برای مراجعه‌کنندگان نیز پارکینگ در نظر بگیرند.
این در حالی است که در حال حاضر، اغلب پارکینگ‌های مجتمع‌های تجاری معمولا توسط صاحبان مغازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و پارکینگ اندکی برای مراجعان باقی می‌ماند، بنابراین در حال حاضر، تامین پارکینگ برای مراجعان واحدهای تجاری و اداری نیز از دیگر اهداف شهرداری است.


منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.