بیمه کیفیت ساختمان الزامی می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از ارائه لایحه بیمه کیفیت ساختمان به شورای اسلامی شهر تهران تا هفته آینده خبر داد و گفت: امیدواریم با تصویب این لایحه بیمه کیفیت ساختمان الزامی شود

0 نظر

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران،در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران (1888) و پاسخگویی به شهروندان، با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ارتقای کیفیت ساختمان‌ها گفت: برای نخستین بار بیمه کیفیت ساختمان از زمان طراحی تا اتمام آن و پس از آن تا 10 سال مطرح شد که از جمله اقدامات بسیار مهمی است که در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: با شرکت بیمه‌ای مجربی نیز در این مورد مذاکره شده است که امیدواریم این کار موجب افزایش کیفیت ساخت و ساز شود.معصومی گفت: در حال حاضر لایحه این طرح تهیه شده و تا هفته آینده برای بررسی و تصویب به شورای شهر ارسال می‌شود که به محض تصویب و اتمام مراحل اداری ضمانت اجرایی پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم بیمه برای ساختمان‌ها، عنوان کرد: هر خودرو با آنکه ظرفیتی تا 5 نفر مسافر دارد، دارای بیمه شخص ثالث است، اما ساختمان‌ها که گاهی ده‌ها نفر در آن زندگی می‌کنند بیمه نیستند که باید برای آن تدبیری می‌شد و امیدواریم با این کار، بیمه کیفیت ساختمان الزامی شود.

به گفته معصومی با اجرایی شدن این طرح، مالکان 5/1 درصد هزینه ساخت را برای بیمه ساختمان پرداخت می‌کنند.معاون شهردار تهران، ممنوعیت استفاده از بتن دستی را از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه ارتقای کیفیت ساخت و ساز دانست و افزود: با ممنوعیت استفاده از بتن دستی، شرکت‌هایی که بتن آماده نیز تولید می‌کنند نظارت می‌شوند و در مکان‌هایی که ماشین بتن نمی‌تواند وارد شود مهندس ناظر باید براین موضوع نظارت کند.
به گفته وی تهیه زونکن کارگاهی که همه اطلاعات مربوط به ساخت و ساز ساختمان در آن درج می‌شود و به منزله شناسنامه ساختمان است‌، از دیگر اقدامات معاونت شهرسازی و معماری در راستای افزایش کیفیت ساختمان‌هاست.

در جلسه ارتباط مستقیم معاونت شهرسازی و معماری با شهروندان در مرکز نظارت همگانی 1888، به بیش از 60 درخواست حضوری و تلفنی شهروندان پاسخ داده شد و بیشترین پیام‌ها مربوط به تخلفات ساختمانی با محوریت پارکینگ، صدور پروانه، تغییر کاربری و ساخت‌و‌ساز غیرمجاز بوده است.


منبع خبر : همشهری

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.