ابلاغ شهرداری؛ احداث ساختمان‌های بزرگ، فقط با مجریان ماهر

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر آموزش مجریان ساخت و ساز گفت: در فاز اول و از ابتدای مهرماه، استفاده از مجریان ساخت و ساز آموزش دیده برای ساختمان‌های با زیربنای بیشتر از 3000 متر مربع الزامی می‌شود

0 نظر

هیربد معصومی گفت‌: این اقدام با توجه به ماده 4 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و همچنین در راستای اجرایی کردن مبحث دوم مقررات ملی ساختمان و با اعلام آمادگی سازمان فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با این اقدام همه عوامل مربوط به ساخت و ساز آموزش خواهند دید و در مرحله اول استفاده از کارگران، استادکاران و همچنین عوامل فنی ماهر دارای پروانه مهارت فنی، برای همه ساختمان‌های در دست احداث با زیر بنای ناخالص بیش از 3 هزار متر مربع الزامی خواهد شد.

معصومی از اجرایی شدن این بخشنامه از ابتدای مهرماه خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این بخشنامه، مهندسان ناظر، موظف می‌شوند تا گزارش‌های لازم را درخصوص انجام وظایف و مسئولیت‌های مجری در به‌کارگیری کارگران، استادکاران و همچنین عوامل فنی ماهر دارای پروانه مهارت فنی به شهرداری‌های نواحی و دفاتر خدمات الکترونیک ارائه کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: همچنین کارفرما و مجری ساختمان نیز مکلف می‌شوند تا اسناد و گزارش‌های مربوطه را در زونکن کارگاهی ثبت و ضبط کنند.

به گفته معصومی، این بخشنامه در حال حاضر به شهرداران مناطق 22گانه ابلاغ شده است و شهرداران نواحی موظف هستند تا بر اجرای آن نظارت کنند.

وی تصریح کرد: کارگران و عوامل ساخت و ساز، نقش مهمی در ارتقای کیفیت ساختمان دارند و به همین دلیل آموزش و افزایش مهارت این افراد بسیار حائز اهمیت است.


منبع خبر : همشهری

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.