اعلام مشوق هاى دولت براى توسعه انبوه سازى

انتشار اوراق مشارکت که مورد تاييد بانک مرکزى قرار گرفت، به منظور حمايت از انبوه سازان در نظر گرفته شده است و انتظار آن مى رود که در اين شرايط انبوه سازان نيز به سمت صنعتى سازى حرکت کنند

0 نظر

 منوچهر خواجه دلويى - معاون وزير مسکن و شهرسازى - با اشاره به رکود حاکم بر بازار مسکن، گفت: ساخت و ساز به روش سنتى به مصلحت کشور نيست و پاسخ حجم انبوه تقاضاى مسکن را نمى دهد.

وى با اشاره به اينکه سازندگان مسکن بايد تقويت شوند، گفت: بازار رهن ثانويه، شرکتهاى واسپارى و انتشار اوراق گواهى سپرده عام و خاص با نرخى بيش از نرخ سود على الحساب از جمله مشوق هاى دولت براى توسعه انبوه سازى در ساخت و سازها است.

 خواجه دلويى تاکيد کرد: به منظور اصلاح روشهاى ساخت و ساز بايد به سمت استفاده از فناوريهاى نوين ساخت و صنعتى مسکن حرکت کنيم و در حال حاضر به منظور عملى کردن اين مهم از لحاظ تامين ماشين آلات و منابع انسانى مشکلى وجود ندارد و تنها موردى که کيفى سازى و سريع سازى را ميسر مى سازد ساخت و ساز به روش صنعتى يا نيمه صنعتى است.

وى اظهار داشت: با توجه به اينکه کشور ما در منطقه اى زلزله خيز واقع شده، ساخت و ساز از طريق روشهايى که حداکثر ايمنى را داشته باشد، بسيار ضرورى است. خواجه دلويى ميزان استحکام و ايمنى اين روش را مناسب توصيف کرد و افزود: با استفاده از روش صنعتى براى ساخت و سازها مى توان کيفيت ساختمانها را افزايش و خطر زلزله را کاهش داد.

معاون امور ساختمان و مسکن وزارت مسکن و شهرسازى بر ضرورت برنامه ريزى بلند مدت براى نهادينه کردن فرهنگ صنعتى سازى مسکن تاکيد کرد و افزود: اگر بخواهيم در اين زمينه پراکنده کارى کنيم به نتيجه نخواهيم رسيد؛ بلکه بايد در زمينه صنعتى سازى با مديريت متمرکز و ارائه الگوهاى صحيح و حمايت از توليدکنندگان مصالح نوين ساختمانى، مجريان آنها را به سمت توليد صنعتى هدايت کنيم.

وى با اشاره به سهم ناچيز مسکن کشور از صنعتى سازى گفت: با توجه به نياز کشور به توليد سالانه حداقل يک ميليون واحد مسکونى در سال، روشهاى سنتى ديگر جوابگو نيستند.خواجه دلويى اظهار داشت: انبوه سازان بهتر است از روشهاى توليد کارخانه اى استفاده کنند و با تاکيد بر توليد صنعتى، ميزان توليد را افزايش و کيفيت ساختمان ها را ارتقا دهند و با اين کار، عمر مفيد ساختمان افزايش پيدا مى کند.

وى گفت: با اين وجود اما تاکنون در اين زمينه توفيق چندانى کسب نکرده ايم و توجه جدى تر به صنعتى سازى مسکن براى رفع مشکلات کنونى و بهره گيرى از مزاياى خاص اين روش ضرورى است.


منبع خبر : ابرار اقتصادی

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.