تولید مسکن یک میلیون کمتر از نیاز کشور در سال است

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن تهران گفت:در حالیکه نیاز سالانه تولید مسکن کشور در سال 1/5 میلیون واحد مسکونی است اما می بینیم که تنها 400 هزار واحد مسکونی تولید می‌شود، پس چاره ای جز حمایت از صنعتی سازی مسکن نیست

0 نظر
ایرج رهبر با بیان اینکه صنعتی سازی راهگشای حل مشکل کمبود مسکن خواهد بود، اظهار داشت: رکود کنونی بازار مسکن در حال طولانی شدن است، این وضعیت لطمات جبران‌ناپذیری به تولید مسکن وارد می‌کند چرا که انگیزه برای سرمایه‌گذاری را کاهش می دهد.
وی ادامه داد:انبوه‌سازان مسکن همواره درخواست داشته اند که اگر قرار است امسال روش صنعتی‌سازی مسکن در کشور پیاده شود پس باید انگیزه برای تولید مسکن در کشور افزایش یابد اما می بینیم که رکود موجود در بازار این انگیزه را کاهش می دهد.
رئیس انجمن انبوه سازان مسکن تهران خاطر نشان کرد: اعطای تسهیلات به انبوه‌سازان، صنعتی‌سازی مسکن را گسترش خواهد داد چرا که با صنعتی سازی می‌توان روش های سنتی را کنار گذاشته و همزمان کمیت مسکن و کیفیت مسکن را گسترش داد.
رهبر در ادامه با بیان اینکه منحنی رکود و رونق مسکن هر چند سال یک بار در بخش مسکن رخ می دهد گفت:طولانی و فشرده شدن رکود بازار مسکن خطرناک است چرا که انباشت تقاضا برای مسکن به دلیل رکود افزایش می یابد و احتمال جهش قیمت مسکن افزایش می یابد.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.