حکم دادگاه اولین مقصر حادثه سعادت‌آباد

دادگاه رسیدگی به پرونده ساختمان سعادت‌آباد که در آن، ساختمان 7 طبقه در حال ریزش در جریان تخریب دچار حادثه شد، شهرداری را مقصر شناخت

0 نظر
در حکم دادگاه آمده است: شهرداری باید به هرخانواده بازماندگان کارگران تخریب که همگی در ریزش ساختمان جان خود را از دست داده بودند، مبلغ 60‌میلیون تومان به عنوان دیه بپردازد.
حسن بیادی، عضو شورای شهر با تایید این حکم گفت: دادگاه شهرداری تهران را مقصر شناخته؛ اما اصل کار به شهرداری ارتباط ندارد.
بیادی همچنین از ادامه رسیدگی این پرونده خبر داد و گفت:پرونده مختومه نشده و مهندس ناظر و مهندس تخریب باید پاسخگوی نحوه عملکرد خود باشند؛ هرچند که خود کارگران هم چندان بی‌تقصیر نبودند.
وی در ادامه یادآور شد: این پرونده با سه مشکل مواجه است. نحوه نظارت صاحب ملک، تخلفات پیمانکاری که تخریب را انجام داده و آسیب‌دیدگان که در این میان اولویت با رسیدگی به وضعیت خانواده‌های آسیب‌دیدگان بود و خسارت اصلی به عهده صاحب ملک است که بدون توجه به استانداردهای موجود باعث بروز چنین حادثه‌ای شده است.
بیادی تصریح کرد: ظاهرا در این حادثه از پیمانکاری برای تخریب استفاده شده که در گذشته این حجم از تخریب را انجام نداده بود و تنها برای سودجویی اقدام به این کار کرده بود.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.