اعلام دوره ای قیمت مسکن

محمود اعلایی عضو کمیته راهبری طرح ساماندهی املاک و مستغلات خبر داد به زودی برای نخستین بار در کشور قیمت مسکن به صورت دوره ای اعلام می شود

0 نظر

عضو کمیته راهبری طرح ساماندهی املاک و مستغلات  با اشاره به اعلام نرخ دوره ای قیمت مسکن در کشور گفت: در سامانه مربوط به طرح ساماندهی املاک و مستغلات ، کلیه اطلاعات لازم از جمله استان ، شهر ، منطقه ، قیمت و اطلاعاتی نظیر این موارد در مورد یک معامله مسکن ثبت می شود.

عضو کمیته راهبری طرح ملی ساماندهی املاک و مستغلات ایران افزود: به لحاظ فنی، اخذ چنین گزارشهایی از قبیل گزارش قیمت مسکن به تفکیک شهر و منطقه هم برای خرید و هم اجاره در سیستم موجود و در آن تعبیه شده است.

وی با اشاره به ثبت بیش از 147 هزار معامله در سامانه املاک و مستغلات تصریح کرد: البته هر چه جامعه آماری بزرگتر باشد، اطلاعات و گزارشات دقیق تر خواهد بود. از سوی دیگر ، با توجه به سیر تصاعدی ثبت معاملات در سامانه، آمار روز به روز دقیق تر می شود.

اعلایی تصریح کرد: اعلام قیمت دوره ای مسکن و گزارشات مربوطه با نظر وزارت بازرگانی منتشر خواهد شد.

به گفته عضو کمیته راهبری طرح ساماندهی املاک و مستغلات، به منظور نیل به این هدف قطعا کمک صنف مشاوران املاک نیز لازم است.

وی اضافه کرد: در مقوله خرید و فروش ، چنانچه کد رهگیری اخذ نشده باشد دفاتر امور مالیاتی از صدور مفاصاحساب مالیاتی خودداری می کنند و عملا چاره ای جز دریافت کد رهگیری نیست. همچنین با توجه به نظارتی که اصناف بر کار مشاورین دارند و همچنین کنترل سریال قراردادها و مطابقت آنها با تعداد کد رهگیری صادره در سیستم، عملا امکان فرار از ثبت معاملات و اخذ کد رهگیری را سلب می کند.


منبع خبر : جام جم

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.