بحران مسكن آمریكا در بالاترین حد

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد میانگین سالانه فروش مسکن در آمریکا از 344‌هزار دستگاه در ماه آوریل به 342‌هزار در ماه مه کاهش یافته که به میزان 33‌درصد از میانگین همین ماه در سال گذشته پایین‌تر است

0 نظر

انتشار این گزارش باعث نگرانی بیشتر درخصوص تداوم و تشدید بحران اقتصادی در آمریکا شده است. گزارش وزارت بازرگانی آمریكا كه ایرنا آن را منتشر كرده است موجب ناامیدی ناظرانی شده که پیش‌بینی کرده بودند میزان فروش با یک افزایش حداقلی به 360‌هزار واحد در ماه مه می‌رسد.
برخی از این ناظران در عین حال به رسانه‌های آمریکایی گفته‌اند به نظر آنان رکود جاری در بازار مسکن، وخیم‌ترین شرایط خود را در ماه ژانویه پشت سر گذاشته است و به تدریج سیر صعودی خود را دنبال خواهد کرد.
از سوی دیگر میانگین قیمت خانه‌های مسکونی نسبت به ماه آوریل با 2/4 درصد افزایش به 221‌هزار و 600‌دلار در آمریکا رسید که هنوز 4/3‌درصد نسبت به میانگین ماه مه سال گذشته پایین‌تر است.
رکودی را که اکنون دامنگیر بازار مسکن آمریکا شده، اگر نتوان عامل اصلی ایجاد و گسترش بحران اخیر اقتصادی در این کشور نامید، دست‌کم یکی از بزرگترین عوامل بحرانی بوده که از جنگ دوم جهانی تاکنون نظیر آن دیده نشده است.
این رکود به تدریج موجب کندی جریان خانه‌سازی در آمریکا شده و در نتیجه زیان‌های چند میلیارد دلاری را بر بانک‌های این کشور تحمیل کرده است.


منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.