۵۸ فناورى جديد ساختمانى مجوز گرفت

قيمت مسکن درکشور به غير از بحث زمين تابع عوامل و پارامترهاى متعددى شامل زمان ساخت، خواب سرمايه، قيمت مصالح و قطعات ساختمانى، هزينه هاى دستمزد کارگر است؛ لذا در صنعتى سازى ساختمان بسيارى از اين هزينه ها حذف مى شود

0 نظر

رئيس مرکز تحقيقات ساختمان و مسکن کشور بيان کرد: توليد صنعتى و انبوه قطعات ساختمانى همچون سرى سازى ديوار، اسکلت، در و پنجره ساختمانى هزينه هاى ساخت مسکن را کاهش داده و قيمت نهايى مسکن را تقليل مى دهد. وى اظهارداشت: ساخت ارزان مسکن درصنعتى سازى ساختمان ها منجر به عرضه ارزان قيمت آن نيز مى شود، زيرا هزينه هاى ساخت براى سازندگان مسکن ارزانتر است، ضمن اينکه بازگشت سرمايه در مدت زمان کمترى صورت مى گيرد و در نهايت با يک سود معقول و ارزان در اختيار متقاضيان قرار خواهد گرفت.

فاطمى عقدا از ويژگى هاى صنعتى سازى را حذف و کاهش هزينه هاى توليد عنوان کرد و افزود: در صنعتى سازى ساختمان بسيارى ازهزينه هاى غيرضرورى مانند هزينه هاى کارگرى حذف مى شود و از سوى ديگر به دليل از بين رفتن پرت مصالح ساختمانى هزينه هاى ساخت تا حدود زيادى کاهش مى يابد.

وى با تاکيد بر ساخت و عرضه ارزان قيمت مسکن در صنعتى سازى ساختمان تصريح کرد: در حال حاضر هزينه هاى پرت مصالح ساختمانى در پروسه ساخت محاسبه نمى شود، در حاليکه يکى از دلايل ارزان بودن قيمت مسکن درساخت و ساز صنعتى عدم پرت مصالح است.

رئيس مرکز تحقيقات ساختمان و مسکن کشورگفت: در حال حاضر بالغ بر ۵۸ فناورى جديد مورد تاييد اين مرکز جهت ورود به ساخت و ساز در کشور مورد تاييد قرار گرفته است.


منبع خبر : ابرار اقتصادی

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.